loading...
اخبار تهران
مهدی چوبکس بازدید : 122 دوشنبه 27 خرداد 1398 نظرات (0)

این روز‌ها برای خیلی از حرفه‌ای‌ها، لینکد‌ین (Linkedin) آلت موثری در شبکه‌سازی شغلی است. بی گمان کارفرمای آینده‌تان یا کسی که پسین می‌خواهد با شما آشنا شود، پیش از ملاقات‌تان نگاهی به پروفایل‌تان در لینکد‌ین می‌اندازد. وانگهی برای حفظ رابطه با همکارانی که با آنها رابطه‌ی دوستی ندارید ولی می‌خواهید پیوستگی حرفه‌ای‌تان را حفظ کنید، لینکد‌ین انتخاب مناسبی است. در این مقاله می‌خوانید که چطور در لینکد‌‌ین یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشید.

اما چگونه می‌توان یک پروفایل خوب در لینکدین داشت؟ اگر این راهنمایی‌های ساده را دنبال کنید نگارش پروفایل را شغل بسیار ساده‌ای می‌یابید.

 

نحوه ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکد‌‌ین

 

اصل مهم


لینکدین یک آلت ارتباطی حرفه‌ای است و با فیسبوک فرق می‌کند. نیاز نیست مشابه فیسبوک استاتوس‌تان را مرتب عوض کنید (در واقع معمولا وقتی پروفایل‌تان را زود به زود به‌روزرسانی می‌کنید این طور برداشت می‌شود که پیگیری پیشه هستید). در برابر باید خودتان را حرفه‌ای شناسایی کنید؛ یعنی یک پروفایل کامل، بدون اشتباهات دستوری و نگارشی ارائه دهید.

 

عکس پروفایل


دو شیوه اندیشه اصلی در مورد به کار بردن عکس پروفایل هستی دارد.

آنها که از لینکدین در درجه‌ی نخست برای استخدام کاربرد می‌کنند عکس تعیین نمی‌کنند. به طور کلی، در کشورهایی مشابه آمریکا و انگلیس کسی برای رزومه‌ی شغلی خود عکس پیمان نمی‌دهد، چون مردم معمولا بر اساس تصویر، به صورت ناخودآگاه تبعیض قائل می‌شوند. با این حال در این کشورها نیمی از حساب‌های لینکد‌ین عکس دارند. این نشان می‌دهد که کاربرد اولیه‌ی لینکدین استخدام نیست، بلکه روشی برای برقراری ارتباط با افرادی است که از پیش می‌شناسید یا برای برقراری وابستگی با شبکه‌ی ارتباطی آنها. در این باره داشتن عکس مهم است، چون اگر مطمئن نباشید که کسی را می‌شناسید یا نه، یک نگاه به عکس او، شما را مطمئن می‌کند.

اگر تصمیم گرفتید برای حساب‌تان عکس قرار دهید، عکسی را برگزیدن کنید که راز لغایت شانه‌های‌تان در آن مشخص باشد، تبسم بر لب داشته باشید و حرفه‌ای به نظر برسید. از آواتار و لوگو کاربرد نکنید، چون نشانه‌ی واضحی از کمبود اعتماد به نفس است.

 

عنوان (Headline)


این دسته به منزله‌ی سکوی پرتاب شخصی شماست: توصیف شما از خودتان در ۱۲۰ واژه یا کمتر. لزوما نباید شغل‌تان را در این دسته بنویسید، به خصوص اگر پیگیری کار دیگری می‌گردید.

 

خلاصه (Summary)


بخش خلاصه فرصتی است الی خودتان را پرتو دهید. بعد از عنوان، چکیده قسمتی از پروفایل شماست که همه آن را می‌خوانند و باید پرتو دهد که شما چه کسی هستید و در چه زمینه‌ای تخصص دارید. ظرفیت ۲۰۰۰ کلمه، فضای زیادی برای خلاقیت به شما می‌دهد.

کلیشه و بیهوده‌گویی را از خلاصه‌تان دور کنید. طوری شروع کنید که گویی می‌خواهید خودتان را به آشنایی که اتفاقی در یک مهمانی ملاقات کرده‌اید شناسایی کنید. اگر در این موقعیت می‌گویید: «من معمار هستم.» بعد نباید در پروفایل‌تان بنویسید: «مشاور پیشگام صنعت عمارت‌سازی، مشتاق ظرافت بصری و ابتکار طراحی»! سادگی و روشنی سخن را مشابه محاوره حفظ کنید.

روی دستاوردهای‌تان تمرکز کنید و نقطه‌ی جذابیت ویژه‌ی خودتان را به زبانی ساده و قابل‌ فهم عرضه کنید. مثلا: «من یک معمار هستم که معتقدم ساختمان‌ها را باید برای حیات و استفاده‌ی سودمند ساخت. من سعی می‌کنم ساختمان‌هایی طراحی کنم که علاوه بر زیبایی، کارآمد هم باشند. این پروژه (نام پروژه) و این پروژه (نام پروژه) نمونه‌هایی از پیشه من است که برگزیده‌ی جشنواره‌ی صنعتی … (نام جشنواره)‌ شده‌ است.»

حتما کلید‌واژه‌هایی را که ملت در گوگل جستجو می‌کنند به پیشه ببرید لغایت وقتی کارفرمایی به تعقیب یک نامزد برای شغل ایده‌آل شما می‌گردد، احتمال اکثریت داشته باشد که به شما برخورد کند.

 

تجربه (Experience)


پروفایل لینکد‌ین شما باید مثل رزومه‌ شما شامل تمام پیشینه‌ی کاری پیوسته شما باشد، با این حال نیازی به وارد کردن همه‌ی جزئیات نیست. هم در عنوان و هم در روشنگری از کلیدواژه ها کاربرد کنید تا کارفرمایان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

لازم نیست همه‌ی کارهای جزئی که در تعطیلات یا فرجام هفته‌ها اتمام داده‌اید را بنویسید، اما نباید در تاریخچه‌ی شغلی‌تان چیز‌های مهم را از قلم بیاندازید.

 

مهارت‌ها و تأییدیه‌ها (Skills and Endorsements)


در این دسته سؤال اصلی این است که لینکد‌ین برای شما ابزاری برای استخدام شدن است یا یک شبکه‌ی ارتباطی.

اگر پیگیری شغل هستید، کار ایده‌آل و شرایط و پیش‌نیاز‌های آن را در نظر بگیرید. اگر آن شرایط را دارید، آنها را در پروفایل‌تان بنویسید. کوشش کنید از اصطلاحات معمول کاربرد کنید لغایت کسی که آنها را جستجو می‌کند، بتواند تند به آن دسترسی پیدا کند. با این حال لغایت حد ممکن ریزبین باشید.

زیاد نگران تاییدیه‌ها نباشید. وقتی که در لینکدین با کسان ارتباط برقرار می‌کنید از آنها خواسته می‌شود مهارت‌های شما را تایید کنند. آنها می‌توانند از وسط مهارت‌های مختلف، موارد مورد عقیده خویش را گزینش و شایستگی شما را در آن موارد تایید کنند. لینکدین مهارت‌های شما را به صورت خودکار بر بنیاد تعداد تاییدیه‌هایی که گرفته‌اید مرتب کرده و نمایش می‌دهد، با این حال می‌توانید از امکان مدیریت تاییدیه‌ها استفاده کنید و لغایت حدی بر نحوه‌ی نمایش آنها کنترل داشته باشید. همچنین اگر بخواهید مهارت خاصی در پروفایل شما بالاتر نمایش دیتا شود، می‌توانید از مخاطبان خود در لینکدین درخواست کنید استحقاق شما در آن مهارت را تایید کنند.

 

تحصیلات (Education)


وقتی چند سال سابقه‌ی کار داشته باشید نیاز نیست حتما توصیفی از مدرک‌تان و ارتباط و تناسب آن با کار‌تان ارائه دهید. اما حتما حداقل عنوان و نوع مدرک‌تان را مشخص کنید.

 

علایق (Interests)


قانون کلی این است که سرگرمی‌هایتان را ننویسید.

نوشتن سرگرمی‌ها و تفریحات مربوط به اوقات فراغت در پروفایل لینکد‌ین یا ناشیانه به عقیده خواهد رسید یا خسته‌کننده. به «دوستان‌ فیسبوکی‌تان» بگویید که عاشق خانواده‌تان هستید، نه به شبکه‌ی ارتباطی‌تان در لینکد‌ین! همواره حیات حرفه‌ای‌تان را از حیات خانوادگی و سرگرمی‌های آن متمایز نگه‌ دارید.

اما علایق حرفه‌ای‌تان را بنویسید، مثلا اینکه در زمینه‌ی خاصی تخصص دارید، دوره‌ای را گذرانده‌اید یا پیشه داوطلبانه‌ای انجام داده‌اید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 1,286
  • بازدید کلی : 15,675