loading...
اخبار تهران
مهدی چوبکس بازدید : 149 جمعه 04 مرداد 1398 نظرات (0)

دوربین های مداربسته زوم تقسیم ای از دوربین های مداربسته هستند که لنزآنها امکان سپریدن زوم اپتیکال را فراهم می کند. در این مطلب با روند شغل این دروبین ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

لنز های زوم چطور کار می کنند؟


لنزهای زوم دسته ای لنزهای قابل تنظیم هستند که امکان کنترل میزان زوم برای کاربر از راه دور را میسر می کنند. به چهره کلی از طریق تغییر فاصله کانونی لنز دوربین می تاب میزان بزرگ نمایی آن را تغییر داد. در لنزهای وریفوکال این پیشه باید به چهره دستی چهره گیرد. این به این معناست که شما باید بر روی دوربین میزان فاصله کانونی لنز را تنظیم کنید و از این روش میزان بزرگنمایی دوربین مشخص خواهد شد. در لنزهای زوم از طریق پیمان دادن یک موتور در لنز امکان زوم کردن دوربین از راه بعید به وجود آمده است. این لنزها همچنین برخلاف لنزهای وریفوکال که به چهره دستی فوکوس می شوند معمولا قابلیت فوکوس به صورت اتوماتیک دارد. (پس از هر با زوم کردن لنز باید مجددا فوکوس شود)

 

 

چه دوربین هایی حائز لنز زوم هستند؟


به صورت کلی دو تقسیم از دروبین های مداربسته حائز لنزهای زوم هستند. دسته اول و پرکاربرد دوربین های مداربسته گردان یا اسپید دام هستند. این دوربین ها در کنار ایجاد قابلیت زوم بالا امکان چرخش دوربین را در جهات مختلف فراهم می کنند. از طریق تلفیق این دو قابلیت میتوان یک امکان نظارتی زیاد ریزبین را برای یک پیرامون بسیار بزرگ (مانند یک سوله بزرگ) ایجاد کرد. (برای اطلاعات بیشتر مقاله دوربین مداربسته گردان را مطالعه کنید.) 

دسته دوم از دروبین های دارای زوم اپتیکال دوربین هایی هستند که در اصطلاح به آنها دوربین زوم می گویند. این دوربین ها با توجه به تاثیر بسیار زیر کم و بیش از رده بیرون شده اند. دوربین های زوم تنها امکان زوم کردن در یک جهت را فراهم می کنند و با توجه به کارا نبودن این قابلیت به کارگیری آنها معمولا کمک زیادی به کاربر نمی کند.

 

دوربین مدار بسته با قابلیت زوم چیست؟

 

 

واحد اندازه گیری میزان زوم چیست؟


زوم دوربین های مداربسته را با واحد X اندازگیری می کنند. البته در بعضی موارد بازه فاصله کانونی دوربین نیز در کنار آن قید می شود. هر قدر x دوربین زوم بالاتر باشد میزان بزرگنمایی آن بیشتر است. برای مثال اگر یک دوربین حائز 2x زوم باشد میتواند تصویر شما را تا دوبرابر ارشد کند. برای ایجاد یک تصویر ذهنی از میزان زوم به تصویر ذیل دقت کنید. 

 

چرا استفاده از دوربین های زوم زیاد رایج نیست؟


همانطور که گفته شد دوربین های زوم حائز یک موتور الکتریکی برای تنظیم فاصله کانونی هستند. هستی قطعات متحرک در دوربین ها احتیاج آن را به تعمیر و نگه داری زیاد زیاد می کند و این سوژه یک نقطه ناتوانی بزرگ برای این دوربین ها محسوب می شود. از طرف دیگر بها این دوربین ها نسبت به دوربین های با لنز ثابت به مراتب بالاتر است.

مهدی چوبکس بازدید : 153 پنجشنبه 27 تیر 1398 نظرات (0)

شاید به تازگی نام تکنولوژی POC به گوش شما خورده باشد. چه بسا هم قبلا در درازا نصب دوربین مداربسته به تشکیل چنین فناوری برای دوربین های مداربسته فکر کرده باشید. تکنولوژی POC برای دوربین های آنالوگ گرد از ایده هایی است که میتواند روند و تاثیر نصب دوربین های مداربسته را کاملا تغییر دهد. 

 

POC چیست؟


در ابتدایی ترین تعریف POC همان برابر POE در دوربین های مداربسته آنالوگ است. با به کارگیری تکنولوژی POC شما میتوانید دوربین های مداربسته خود را از طریق کابل تصویر (کواکسیال) تغذیه هم کنید. پس دیگر نیازی به کشیدن کابل برق و تصویر مجزا برای هر دوربین و پیمان دادن منبع تغذیه ندارید. همه دوربین هایی که به DVR متصل شده اند گذشته از ارسال تصویر، برق خویش را هم از راه همین دستگاه اخذ می کنند. 

استفاده از این فناوری می تواند موعد نصب دوربین های مداربسته را به شدت تفریق دهد و همچنین عیب یابی و تعمیر سیستم های آنالوگ را ساده تر کند. 

 

POC چطور کار می کند؟


نحوه پیشه POC کمی با POE متفاوت است. در فناوری POE از دو رشته از سیم های کابل شبکه برای تغذیه ساز و برگ بهره‌گیری می شد. ولی در کابل های کواکسیال رشته اضافه ای وجود ندارد، به همین خاطر متخصصان، برق را از طریق مغزی و شیلد کابل ارسال می کنند. سیگنال تصویر دوربین هم توسط یک Encoder بر روی ولتاژ ارسالی سوار می شود و در محل گرفتن مجدد توسط Decoder به شکل سیگنال تصویر دیجیتال در می آید. البته این فقط روند عمومی پیشه این فناوری است و جزئیات تخصصی روش شغل آن زیاد طولانی تر است. 

 

 

آشنایی با تکنولوژی POC در نصب دوربین های مداربسته

 

محدودیت ها در سیستم POC


گذشته از تمام مزایای سیستم POC این سیستم محدودیت هایی هم دارد. بزرگترین محدودیت این سیستم، حدود بودن گونه دوربین و DVR در سیستم مداربسته است. در صورتی که بخواهید دوربین های آنالوگ را به صورت POC تغذیه کنید، خویش دوربین ها حتما باید این فناوری را پشتیبانی کنند. دستگاه DVR هم حتما باید حائز خروجی های POC باشد. چنانچه یکی از این دو شرط استوار نباشد شما باید دوربین را به صورت مجزا تغذیه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که فناوری POC فقط برای دوربین های آنالوگ نسل جدید (آنالوگ HD) قابل کاربرد است و دوربین های آنالوگ کهن نمی توانند POC باشند.

مهدی چوبکس بازدید : 213 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

دوربین مداربسته هایک ویژن چیست و از چه اجزایی برپایی شده است؟


تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سنه 1942 میلادی بر می گردد. زمانی که شرکت آلمانی زیمنس نخستین دوربین مداربسته را برای مشاهده پرتاب موشک V2 باره بهره‌گیری پیمان داد. یک مهندس آلمانی به اسم والتر بروچ مسئولیت نصب آن را بر عهده داشت. هفت سال بعد متعلق به در سال 1949 میلادی در آمریکا نخستین تبلیغ دوربین مداربسته با اسم وریکون ساخته شد که در تبلیغ آن گفته شده بود که نصب آن نیازمند مجوز دولتی نیست. پس متعلق به به کارگیری سیستم های مدار بسته رواج بیشتری یافت لغایت جایی که حتی در برخی از پایگاه های فضایی جهت تماشا روش پرتحمل موشک ها  از دوربین مداربسته کاربرد گردید.

 

اولین مورد به کارگیری دوربین مدار بسته در فضاهای عمومی در سنه 1973 در شهر نیویورک آمریکا به منظور کاهش جرایم صورت گرفت; و الی هفت سنه بعد از آن یعنی در سنه 1980 میلادی در سرتاسر آمریکا در بسیاری از مراکز عمومی استفاده از  دوربین های مداربسته رواج یافت. به تدریج به نظر می آمد استفاده از دوربین های مداربسته برای بسیاری از مشاغل خاصی که در معرض خطر سرقت یا خشونت قرار داشتند نیز مناسب است. در سنه 1990 استفاده از دوربین های مداربسته در اماکن گوناگون رواج اکثریت پیدا کرد زیرا دستگاه های ضبطی روانه بازار گردید که دارای قابلیت Motion Detection (ضبط پس از تشخیص حرکت) بودند. در کشور انگلستان نیز برای نخستین بار در شهر نورفلک استفاده از دوربین مدار بسته صورت گرفت. به طور کلی می تاب گفت گسترش سیستم های مدار بسته و نظارتی در بین سنه های 1990 لغایت 2000 میلادی بوقوع پیوست.

 

دوربین مداربسته چیست؟


دوربین مدار بسته (closed-circuit television) همانطور که از نامش پیداست، جزئی از یک سیستم مداربسته است که در آن همگی اجزا به طور سر راست به یکدیگر متصل اند. دوربین مدار بسته (تلویزیون مدار بسته) یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنال ها به طور عمومی توزیع نمی شوند، و در درجه نخست برای اهداف نظارتی و امنیتی مورد بهره‌گیری قرار می گیرند. این امر بر خلاف سیستم های پخش تلویزیونی است که هر گیرنده ای امکان اخذ سیگنال آن را دارد.

 

اساس کار دوربین مدار بسته بر پایه برپایی راهبردی دوربین ها در مکان باره نظر و نگریستن تصاویر ارسالی در نمایشگر یا مانیتور است. از آنجا که دوربین ها بدست کابل های مختلف (کواکسیال یا شبکه) به دستگاه ضبط DVR یا  NVR و در پایان به مانیتورها متصل می گردند به آنها “مدار بسته” گفته می شود الی نشان دهنده این سوژه باشد که دسترسی  به محتوای آنها تنها بدست افراد مشخصی امکان پذیر است.

 

اجزای ساختن دهنده دوربین مداربسته


یکی از اجزای مهم در یک دوربین مداربسته سنسور، حسگر یا چیپ تصویر آن است. وظیفه سنسور تبدیل روشنایی واصله از پیرامون به سیگنال های الکتریکی است. در دوربین های مدار بسته از دو گونه چیپ تصویر CCD و CMOS بهره‌گیری می شود. از دیگر اجزای ساختن دهنده یک دوربین مداربسته لنز بکار رفته در آن است که می تواند از گونه ثابت، وریفوکال و یا وریفوکال موتوردار باشد. لنز ها حائز یک فاصله کانونی هستند که در لنز های مقاوم حائز عددی مقاوم (2/8، 3/6، 4، 6 و…میلی متر) بوده و در لنز های وریفوکال در یک بازه تعریف می شود (برای مثال 2/8-12). هرچه فاصله کانونی لنز شماره کمتری را پرتو دهد تصویری مفصل تر و زاویه دیدی وایدتر بدست می دهد و هرچه این عدد بیشتر شود عمق تصویر نیز اغلب می گردد.

 

کاربرد های دوربین مدار بسته


به طور کلی دوربین های مداربسته کاربرد امنیتی و نظارتی دارند و در محیط‌ های مختلفی اعم از ادارات، خانه ها شخصی، فروشگاه ها و… باره بهره‌گیری قرار می گیرند. در ذیل به ذکر چند نمونه از دیگر کاربرد های آن می پردازیم:

 

  • نظارت و کنترل ترافیک شهری
  • نظارت و مهار رفتار اشخاص در مدارس و مهد کودک ها
  • مورد کاربرد در حمل و نقل عمومی، مراکز تجاری، خطوط فرآوری کارخانجات و …
  • مورد بهره‌گیری در رخدادها و استادیوم های ورزشی
مهدی چوبکس بازدید : 133 شنبه 21 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

آیا منظور خرید دوربین مدار بسته با برند هایک ویژن و یا داهوا را دارید و اطلاعات کافی در ارتباط با خرید این برندها را ندارید؟ این نوشتار به شما کمک خواهد کرد لغایت تصمیم خود را در ارتباط با خرید این دو محصول بگیرید.داهوا یا هایک ویژن ؟ کدام بهتر است ؟ شما در حال سنجش دو برند مطرح جهانی در حوزه حفاظتی امنیتی نظارتی هستید و نمی نا به روشنی یک برند را نقض کرد.مثلا بگوییم داهوا به هیچ وجه کارایی ندارد یا هایک ویژن ارزش خرید نداشته باشد.

تفاوت و مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا

مقایسه بین داهوا و هایک ویژن دقیقا مانند سنجش دو خودروی مطرح و جهانی بنز و بی ام دبلیو می باشد.هر دو برند فرآوری یک مملکت می باشند ولی سلیقه های افراد متفاوت است و بعضی ها بنز را برگزیدن می کنند و بعضی دیگر بی ام دبلیو.در رابطه با دوربین مدار بسته هم این جستار وجود دارد که یکسری از کسان به پیگیری خرید برند هایک ویژن هستند و شماری سایر معتقدند که داهوا بخرند بهتر است.و همه ی این ها بستگی به سلیقه ی افراد دارد. هر دو برند(هایک ویژن و داهوا)بطور چیره دست پیشه خویش را از سنه ۲۰۰۱ نخست کردند و الی به الان یک رقابت زیاد نزدیکی با هم داشته اند.به طوری که هر زمان که یک برند دست به نوآوری و بروز شدن می زند بی درنگ برند دیگری ، تکنولوژی مثل و یا بهتر و برتر تولید می کند.و به همین علت هست که این دو برند در بازار دوربین مداربسته شناخت بهتری نسبت به دیگر محصولات دارند.

در بحث فروش نیزسهم فروش دوربین مدار بسته هایک ویژن از بازارهای جهانی ،دو برابر از دوربین مدار بسته داهوا بیشتر است و این فرمایش یک نقطه قوت زیاد بزرگ برای هایک ویژن می باشد.محصولات هایک ویژن حائز کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب هستند و به همین دلیل فروش نکویی در بازارهای جهانی داشته اند.به همین منظور داهوا نیز بیش از پیش به اندیشه بازارهای جهانی افتاده است و سعی در افزایش کار و جنبش خود در امریکار و اروپا دارد و تازه ها ها حاکی متعلق به است که داهوا بدنبال فرآوری محصولات در امریکا می باشد و اکنون که در پیوسته کمی در باره تکنولوژی های هر دو برند صحبت میکنیم.در سیستم دوربین های آنالوگ HD ، داهوا از تکنولوژی HDCVI بهره‌گیری می شود و همواره در حال گسترش و بهبود امکانات و پهنای باند این فناوری می باشد.تا به امروز کمپانی داهوا توانسته دوربین های آنالوگ را تا رزولوشن ۸ مگاپیکسل فرآوری کند ودر تقسیم دوربین های آنالوگ HD هایک ویژن  از فناوری HDTVI کاربرد شده است و در حال حاضر الی رزولوشن 8 مگاپیکسل بهره‌گیری شده است. بیشتر معتقدند که در بحث کیفیت تصویر بین این دو برند هایک بهتر از داهوا می باشد.

 

درحال آماده در رتبه بندی بهترین برند های دوربین های مداربسته هایک ویژن در رتبه نخست و داهوا در رتبه سوم این لیست پیمان دارند و  این ردیف بندی نسبت به کیفیت و فروش و تنوع محصولات چهره میگیرد .لازم به ذکر است که برند هایک ویژن پنج سال متوالی به عنوان نخستین برند در دوربین های مدار بسته معرفی شده است.در بحث تکنولوژی های پردازش تصویر دوربین مدار بسته ، می طاقت گفت هایک ویژن  کمی جلوتر از داهوا هست.ولی در سالیان پسین ، داهوا نیز در گویه هوش مصنوعی فعال تر از قبل شده و در حال اضافه کردن امکانات جدید به دوربین ها و دستگاه های DVR و NVR خود می باشد.در مورد کشمکش بها دوربین مدار بسته داهوا نسبت به لیست قیمت دوربین مدار بسته هایک ویژن باید گفت که هر دو تقریبا  در یک رده قیمتی هستند اما داهوا کمی ارزانتر است.

 

تنوع محصولات هر دو برند بسیار بسیار می باشد و هر دو برند دارای سبد کامل محصولات دوربین مداربسته از قبیل دوربین مداربسته تحت شبکه ، دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مدار بسته بی سیم هستند و در این طیف ها محصولات زیاد متنوعی با امکانات و رزولوشن های مختلف را تولید کرده اند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 1,558
  • بازدید کلی : 15,947