loading...
اخبار تهران
مهدی چوبکس بازدید : 142 جمعه 04 مرداد 1398 نظرات (0)
پیشرفت فناوری‌ ساختمان تاثیر مستقیمی بر زندگی می‌گذارد. با روی پیشه آمدن مصالح جدید دکوراسیون داخلی می‌توانید خانه‌های مقاوم‌تر و زیباتری داشته باشید. برخی از این مصالح شامل کاغذ دیواری نورانی و  شیشه لمینت و رزین لمینت و پنل دیواری امروزین می‌شوند که جزو بهترین و کاراترین مصالح پیشرفته هستند.
در کشورهای مترقی اروپایی به کارگیری مصالح جدید در دکوراسیون درونی سایر جا افتاده است و مصالح کهنه در جای خود ولی کمتر به‌کار می‌روند. درستی این است که فناوری مصالح وارد کشور ما نیز شده؛ ولی قدر و بها آن‌ها هنوز آن‌طور که باید و شاید شناخته نشده است.
آشنایی با خواص و مصالح جدید می‌تواند طراحی منزل را بیشتر به خدمت آسایش و تسکین فضای داخلی آن دربیاورد. ضمن این‌که زیبایی منحصربه‌فردی را هم ایجاد می‌کنند.
 

کاغذ دیواری نورانی


  • استفاده از کاغذ دیواری از رایج‌ترین و پرطرفداران طراحی‌های داخلی ساختمان به‌شمار می‌آید. تنوع طرح‌ و سادگی نصب کاغذ دیواری از دسته دلایل محبوبیت آن است. با گذشت زمان و با پدید آمدن مصالح جدید دکوراسیون داخلی از محبوبیت و رواج کاغذ دیواری مختصر نشده است.
  • یکی از مصالح جدید دکوراسیون درونی کاغذ دیواری نورانی است که اخیرا دکوراسیون داخلی خانه ها متعلق به بهره‌گیری می‌شود. کاغذ دیواری درخشان تفاوت زیادی با کاغذ دیواری معمولی ندارد. فقط در بافت کاغذ دیواری نورانی چراغ‌های LED  به‌کار رفته است که به آن زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.
  • شاید دریافتن این نکته جالب باشد که کاغذ دیواری نوری فقط مایه زیبایی منزل نمی‌شود؛ بلکه می‌توان با به کارگیری این فناوری مصالح جدید دکوراسیون داخلی، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کرد. چراکه با وجود نوری که از کاغذ دیواری درخشان ساطع می‌شود، می‌توان در منزل چراغ‌های اقلیت روشن کرد.
  • ال.ای.دی‌های به‌کاررفته در کاغذ دیواری نوری 3 الی 5 ولت برق مصرف می‌کنند و نورشان همانند به روشنایی خورشید است. درست است که نمی‌شود میزان تابش روشنایی خورشید را تنظیم کرد، اما روشنایی چراغ‌های کاغذ دیواری نوری را می‌توان فقط با یک کلید کم و زیاد کرد.
  • کاغذ دیواری نوری احد از مصالح دوست‌دار طبیعت شناخته می‌شود. چون با کاهش مصرف انرژی در منازل می‌تواند از فزونی گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کند.
  • با وجود این‌که کاغذ دیواری درخشان یکتا از مصالح جدید دکوراسیون درونی محسوب می‌شود، مختص دکوراسیون مدرن نیست. از کاغذ دیواری نوری در دکوراسیون‌های کلاسیک هم کاربرد می‌کنند.
  • در طراحی این کاغذدیواری‌ها نوعی مونث شیمیایی بی‌خطر به‌کار رفته است که امکان جالبی را ایجاد می‌کند؛ می‌توانید روی کاغذ دیواری نوری طرح‌های ساده‌ای بکشید و این طرح‌ها را درخشان کنید.

شیشه لمینت


  • یکی از انواع مصالح جدید دکوراسیون داخلی، شیشه لمینت است که استفاده از آن به‌ویژه در کشورهای اروپایی مترقی زیاد رایج است.
  • در شیشه لمینت بین دو ورقه شیشه محصولات مسطح و متنوعی پیمان می‌گیرد که حین ساخت به هم فشرده می‌شوند. معمولا بین لایه‌ها لمینت یا رزین می‌گذارند الی بر پایداری آن بیفزایند.
  • شیشه لمینت کاربردهای کثرت در صنعت و دکوراسیون دارد. به علت مقاومت بالا در مساوی ضربه، زلزله و آتش‌سوزی از این نوع شیشه پیشباز زیادی می‌شود و بازار پررونقی دارد.
  • بیشترین استعمال شیشه لمینت در ساخت استخر، آسانسور، ویترین فروشگاه‌ها، درهای ورودی شیشه‌ای، نرده‌های شیشه‌ای و نماهای شیشه‌ای خاص است. ولی در کشورهای مترقی برای بالا بردن امنیت و زیبایی جاهایی مثل مدارس هم شیشه لمینت بهره‌گیری می‌کنند.
  • نام دیگر شیشه لمینت، شیشه نشکن است. اما هدف این نیست که شیشه لمینت نمی‌شکند؛ بلکه این شیشه‌ها بعد از شکسته شدن از هم نمی‌پاشند و هماهنگی خود را حفظ می‌کنند. پایداری شیشه‌ لمینت در سنجش با شیشه‌های معمولی 5برابر  اغلب است.
  • در زمانه‌ای که آلودگی صوتی ظلم می‌کند، میانی انواع مصالح جدید دکوراسیون داخلی شیشه لمینت غنیمت ابهت است. زیرا مثل یک عایق صوتی عمل می‌کند و راهبند از ورود صداهای پیرامون خارج به داخل خانه می‌شود.
  • خانه‌هایی که شیشه معمولی دارند و آفتاب‌گیر هستند، معمولا مبل و فرش و پرده‌شان زودتر از رنگ و رو می‌افتد. ولی در خانه‌هایی که شیشه لمینت دارند، این‌طور نیست. زیرا شیشه لمینت اشعه UV خورشید را لغایت حتماً زیادی جذب می‌کند و اجازه ورود نور سریع خورشید را به تو خانه نمی‌دهد.
  • شیشه لمینت در مساوی برودت و حرارت ثابت است و با تغییر دما ترک نمی‌خورد. این گونه شیشه را مقاوم‌ترین نوع شیشه می‌دانند و به‌تازگی در دکوراسیون درونی منزل متعلق به استفاده می‌کنند.

رزین لمینت


  • در وسط مصالح جدید دکوراسیون داخلی دیگر که این ایام پیروان زیادی پیدا کرده است، باید از رزین لمینت هم نام برد. طراحان داخلی اغلب رزین لمینت را در ساخت و بافت کابینت به‌کار می‌گیرند.
  • در ساخت نورتاب نیز رزین لمینت کاربرد دارد. اما موارد به کارگیری آن به کابینت و نورتاب محدود نمی‌شود. رزین لمینت را در مقیاس‌های کبیر هم به‌کار می‌برند. در دکوراسیون داخلی برای ایجاد حریم و فیلتر روشنایی رزین لمینت بهترین گزینه است. به‌ویژه در سرنوشت ورودی و راه‌پله‌ها می‌توان با استفاده از رزین لمینت‌های طرح‌دار فضای بسیار زیبایی ساخت.
  • رزین لمینت شباهت زیادی به شیشه لمینت دارد و از نظر مقاومت با آن چشم وهمچشمی می‌کند. گونه ها رزین لمینت را می‌شود در رنگ‌های گوناگون پیدا کرد و برای زیباتر کردن فضای داخلی متعلق به سهم برد.
  • به‌کارگیری رزین لمینت صرفا برای زیبایی و مقاومت نیست. چراکه خاصیت آکوستیکی این مصالح جدید هم مایه می‌شود طراحان داخلی نسبت به به کارگیری آن راغب‌تر باشند.

پنل دیواری مدرن


  • در مصالح جدید دکوراسیون داخلی نباید از پنل دیواری امروزین غافل شد. طراحان داخلی از قابلیت‌های پنل دیواری مدرن در دکوراسیون لغایت مرز امکان کاربرد می‌کنند. حصار مهم‌ترین بخش در فضای داخلی و منزل به‌شمار می‌رود. با استفاده از گونه ها رنگ یا کاغذ دیواری نوری می‌توان فضای جدید و جذابی را صحیح کرد.
  • تنوع پنل دیواری مدرن زیاد بالا است و همین مساله به طراحان امکان جولان بیشتری می‌دهد و می‌توانند از مصالح جدید دکوراسیون داخلی در راستای ساخت خانه ها زیبا بهره‌مند شوند.
  • در استفاده از پنل دیواری امروزین محدودیتی هستی ندارد. یعنی چنان نیست که این پنل گچی را بتوان فقط در فضاهای امروزین به‌کار برد؛ بلکه در طراحی‌های کلاسیک هم یک امکان فوق‌العاده برای طراح است تا ایده‌های خویش را به بهترین نحو پیاده کند.
  • پس از نصب پنل‌های دیواری مدرن می‌توان آن را با رنگ به شکل دلخواه درآورد. حتی مشابه یک حصار معمولی می‌توان روی آن تابلو یا هر دیوارکوب دیگری نصب کرد. در ضمن با نورپردازی روی این پنل‌ها می‌شود طرح‌های منحصربه‌فردی برپایی کرد که آن را از سایر مصالح جدید دکوراسیون داخلی متمایز کند.
  • خاصیت آکوستیکی و عایق صدا بودن، برای پنل دیواری امروزین مزیت بزرگی محسوب می‌شود. این پنل‌ها فاق و زبانه دارند و با پروا به نصب آسانشان، افرادی که مشاغل پرسروصدا دارند یا اهالی  موسیقی می‌توانند به‌سادگی آن را در دفترکار یا اتاقشان پیشه بگذارند.
  • پنل دیواری مدرن از هر نظر به‌صرفه است. ضد زلزله و ضد حریق بودن در ساحل دوام این پنل گچی باعث شده است که طراحان داخلی بیشتر به آن روی بیاورند. در ضمن پنل دیواری مدرن تا 50 درصد از هزینه‌های استخدام نیروی انسانی برای نصب و پیشه کردن روی پنل می‌کاهد.
  • نصب پنل‌ها گرچه مانند ساخت یک حصار معمولی نیست و به مراتب راحت‌تر متعلق به است؛ ولی بهتر است به دست یک نصاب چیره دست نصب شود تا خیالتان بابت کیفیت کارکرد آن هم راحت باشد.
مهدی چوبکس بازدید : 130 دوشنبه 31 تیر 1398 نظرات (0)

سازمان برنامه نام محله‌ای در غرب شهر تهران است كه در ناحيه چهار از ناحیه پنج شهرداری تهران پیمان دارد. محله سازمان برنامه به دو دسته شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. سازمان برنامه شمالی از شمال به بلوار آیت‌الله کاشانی، از جنوب به اتوبان علامه جعفری و بلوار فردوس، از شرق به بلوار شقایق و بزرگراه ستاری و از غرب به بزرگراه باکری اندک می‌شود. محله سازمان برنامه جنوبی نیز از شمال به بلوار فردوس غربی، از جنوب به آزاد راه تهران-کرج، از غرب به بزرگراه باکری و از شرق به بلوار شقایق و بزرگراه ستاری اندک می‌گردد. اگر هدف خرید منزل در سازمان برنامه را دارید با نزدیک قیمت و امکانات برزن آشنا شوید

 

خرید منزل در سازمان برنامه


بافت برزن سازمان برنامه به طور عمده مسکونی است و دسترسی راحت به اتوبان‌های اصلی شهر از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. قیمت خرید منزل در سازمان برنامه شمالی کمی گران‌تر از سازمان برنامه جنوبی است. هرچند این کشمکش قیمت جزئی است.

 

قیمت خرید منزل در سازمان برنامه به طور کلی در میان دیگر محلات ناحیه 5 میانه است و انتخاب احسان به آمار می‌رود. بهتر است قبل از خرید خانه در سازمان برنامه سری به محله بزنید و از امکانات آن بهتر آگاه شوید و بعد برای خرید آپارتمان تصمیم بگیرید.

 

اجاره منزل در سازمان برنامه


قیمت اجاره منزل در سازمان برنامه همانند خرید خانه در سازمان برنامه است. دوگانگی قیمت جزئی بین کرایه خانه در سازمان برنامه شمالی و جنوبی دیده می‌شود. بافت مسکونی محله سبب شده خانه در متراژها و با امکانات مختلف موجود باشد و اجاره خانه در سازمان برنامه به راحتی سپریدن شود. برای هشدار از قیمت‌ها از کرایه خانه در سازمان برنامه سامانه املاک در دسترس است و می‌توان قبل از کرایه آپارتمان قیمت‌ها را سنجید.

 

قیمت خرید منزل در سازمان برنامه شمالی اختلافی جزئی با سازمان برنامه جنوبی دارد و گران‌تر است. در میانی محلات ناحیه 5 محله سازمان برنامه قیمتی متوسط دارد و می‌توان خرید یا کرایه منزل در سازمان برنامه را به عنوان گزینه‌ای درنظر گرفت.

 

املاک در محله سازمان برنامه

 

 تاریخچه سازمان برنامه


مالک زمین‌‌های محله سازمان برنامه آغاز فردی به نام اعتماد بوده. پس همان‌طور که از نام برزن پیدا است سازمان برنامه و بودجه زمین‌ها را از اعتماد خرید و خانه‌هایی برای کارمندان ساخت. این خانه‌های قبل ساخته بی‌کیفیت بوده و حتی پنجره نداشتند پس استقبال چندان ازشان نشد.

 

تا قبل از ظفر انقلاب کماکان ساخت‌وساز در این برزن زیاد نبود، با ظفر انقلاب و افزایش جمعیت طهران از این برزن که به نسبت سایر محله‌ها ارزان‌تر بود و آب‌وهوای نکوداشتن هم داشت پیشباز شد و به ساکنین این محله اضافه شد.

 

امروزه سایر نمی‌توان گفت کارمندان سازمان برنامه و بودجه در این برزن سکونت دارند. بسیاری از زمین‌ها و ساختمان‌هایی که پیش از انقلاب ساخته شده بودند، فروخته و تبدیل به ساختمان‌های جدید شدند. آسفالت شدن بلوار آیت‌الله کاشانی که لغایت سال 55 خاکی بود در رشد و توسعه برزن نقش به‌سزایی داشت.

 

بافت سازمان برنامه


محله‌های سازمان برنامه شمالی و سازمان برنامه جنوبی جزو مناطقی از تهران هستند که در ماضی جزو تهران نبودند و از محلات اطراف طهران محسوب می‌شدند. با اشاعه تهران و ملحق شدن بخش‌هایی از اطراف شهر به خویش تهران، این برزن جزو محلات طهران و منطقه 5 شهرداری شد.

 

مزیت محله‌های جدید از دسته سازمان برنامه، ساخته شدن بر اصول شهرسازی است. سازمان برنامه شمالی و سازمان برنامه جنوبی هر دو از عقیده بافت و امکانات چگونگی نکوداشتن دارند و سبب رغبت بسیاری به سکونت در این محله‌های شده‌اند.

 

امکانات برزن سازمان برنامه


یکی از بنیادی که در شهرسازی رعایت می‌شود در دسترس بودن تمام مکان‌های خدماتی مانند مکان‌های آموزشی، تفریحی، ورزشی و مراکز خرید است. برزن سازمان برنامه الی حتماً زیادی از این امکانات بهره‌مند است و ساکنین با سخت چندانی روبرو نمی‌شوند. با این امکانات بیشتر آشنا شویم:

 

دسترسی محله سازمان برنامه


وجود بلوار آیت‌الله کاشانی، اتوبان‌های حکیم و باکری مایه شده‌اند که دسترسی ساکنین به سایر نقاط شهر آسان شود. محله سازمان برنامه خویش ایستگاه مترو ندارد ولی با تقرب برزن به ایستگاه مترو صادقیه و ارم سبز، مردمان  می‌توانند به ترتیب از خط دو و خط پنج مترو درون شهری تهران بهره‌گیری کنند.

 

برای راحتی دسترسی به مترو، خطوط اتوبوس مترو ارم سبز لغایت پونک هستی دارد. همچنین با هستی سامانه‌های تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی شقایق، اهالی  می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی برای آمدوشد استفاده کنند.

 

مراکز خرید سازمان برنامه


علاوه بر هستی مراکز خرید در سازمان برنامه، نزدیکی به صادقیه و جنت‌آباد سبب شده ساکنان بتوانند از امکانات این محله‌های مجاور هم استفاده کنند. مرکز خرید آبنوس، کوروش و هایپر جزو مراکز خرید در دسترس ساکنین هستند که علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، رستوان، کافی شاپ، فست فود هم دارند.

 

بازار میوه و تره‌بار واقع در محله سازمان برنامه جنوبی برای خرید مواد مصرفی روزانه مناسب است. علاوه بر این فروشگاه‌های سطح محله نیز خرید را آسان می‌کنند.

 

مراکز آموزشی برزن سازمان برنامه


از وسط مراکز آموزشی محله سازمان برنامه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • متوسطه دوره دوم پسرانه فرزانگان پویا
  • متوسطه دوره نخست پسرانه مهدی‌پور
  • متوسطه دوره دوم پسرانه هیات امنایی توحید
  • مدرسه استثنایی ساریخانی

 

 مراکز تفریحی و ورزشی سازمان برنامه


وجود بوستان‌ها و پارک‌ها در محلات علاوه بر ایجاد فضایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت، هوای برزن را نیز پاکیزه می‌کند. محله سازمان برنامه هم با داشتن بوستان‌های انبوه از این حثی چگونگی نکوداشتن دارد. بوستان‌های کیهان، اردکانی، مریم، ساناز، جانبازان و پرنیان جزو تفریح‌گاه‌ها هستند.

 

همچنین سرای برزن سازمان برنامه شمالی در پارک مریم و سرای برزن سازمان برنامه جنوبی نزدیکی بوستان پرنیان با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی فضایی پسندیده برای گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فراهم آورده‌اند

 

مراکز ورزشی محله همچون زمین چمن مصنوعی، باشگاه ورزشی نسترن و باشگاه آزادیان برای ورزش روزانه فراهم هستند. در ضمن پارک ارم نیز به این برزن تقریبا  است و با گونه ها و اقسام ابزارها بازی برای تفریح و هیجان در دسترس است.

مهدی چوبکس بازدید : 126 شنبه 29 تیر 1398 نظرات (0)

محله شهر قشنگ محله‌ای در ناحیه پنج تهران است. این محله در ماضی باغ‌های سرسبز و پردرختی داشت و آب‌وهوایی عالی برای سکونت. امروزه اکثر این درختزارها و باغ‌ها به آپارتمان تبدیل شده‌اند اما هنوز می‌توان باقی‌مانده‌هایی از درخت‌ها را دید. دسترسی شهرزیبا خوب است و از شرق به بزرگراه باکری، از غرب به شهران، از شمال به بزرگراه همت و از جنوب به بلوار آیت‌الله کاشانی منتهی می‌شود. آب‌وهوای خوب و امکانات برزن شهر زیبا سبب رونق خرید خانه در شهر قشنگ و اجاره خانه در شهر زیبا شده است. با این برزن بیشتر آشنا می‌شویم:

 

خرید خانه در شهر زیبا


از سال 1380 به بعد، پروا انبوه‌سازان به این برزن جلب شد و سرعت‌ ساخت‌وساز در شهر قشنگ افزایش یافت. با تخریب باغ‌ها و سربرآوردن آپارتمان‌ها، بافت این محله به تدریج تغییر پیدا کرد و شمار واحدهای مسکونی افزایش یافت. در میانی محله‌های منطقه 5 بها خرید خانه در شهر زیبا به نسبت دیگر محله‌ها مناسب‌تر است. آب‌وهوای خوب شهر قشنگ نیز در میل کسان به خرید منزل در شهر قشنگ بی‌تاثیر نیست. 

 

اجاره منزل در شهر زیبا


قیمت اجاره منزل در شهر زیبا مثل خرید منزل در شهر قشنگ است. گونه ها و اقسام آپارتمان‌ها که با امکانات و در متراژهای مختلف ساخته شده‌اند تصمیم‌گیری برای اجاره منزل در شهر قشنگ را راحت می‌کنند. سن بنا و محل قرارگیری نیز در قیمت کرایه خانه در شهر زیبا کارساز هستند. 

 

تاریخچه محله شهرزیبا


تاریخچه شهر قشنگ به شهرکی که دهه سی خورشیدی درآن ساخته شده برمی‌گردد که این شهرک نخستین شهرک ساخته شده در طهران بود. بعد از گزینش طهران به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی 1974 محمدرضا پهلوی فرمان ساخت مکانی برای اسکان مقامات و ورزشکاران را در تقرب استادیوم آزادی صادر می‌کند.

 

مهندس قطبی (داییر فرح دیبا) عهده‌دار این شغل می‌شود و به همین منظور زمین‌های این منطقه که بایر و غیرقابل کشت بود خریداری می‌شود. کار شهرک‌سازی نیز با همکاری شرکتی ایتالیایی و به سبک معماری ایتالیایی سپریدن می‌شود. مشخصه این معماری آجرهای احمر رنگ به کار رفته در نما بود که به سمبل شهرک نیز تبدیل شد.

 

به انگیزه زیبایی و یکدستی آپارتمان‌ها این منطقه به شهر زیبا مشهور شد و حتی چند فیلم در آنجا تولید شد. پس از ساخت آپارتمان‌ها ماموران مرور این آپارتمان‌ها را احتمالا به دلیل متراژ کوچک برای مهمانان مناسب ندانستند و بنا شد این آپارتمان‌ها با قیمت ناچیز و به چهره اقساطی به کارمندان دولت فروخته شود. لغایت مدتی طولانی خرید خانه در شهر قشنگ پیرو نداشت ولی به بازبینی با رشد جمعیت توجه کسان به زیبایی و خوش‌آب‌وهوایی شهرک جلب شد و مشتریان خویش را پیدا کرد.

 

بافت برزن شهر زیبا


همان‌طور که گفته شد قدمت نخستین آپارتمان‌های ساخته شده در این محله به دهه سی و چهل خورشیدی برمی‌گردد. در دهه 80 نیز ساخت‌وساز در این برزن رونق پیدا کرد و چندی از واحدهای مسکونی در آن سال‌ها ساخته شدند. در حال حاضر نیز ساخت‌وساز در این برزن رونق دارد و همچنان آپارتمان‌های نوبنیاد یا در حال ساخت به چشم می‌خورند. خیابان‌های مهم برزن شهر قشنگ عبارتند از:

  • بلوار جوانمردان
  • بلوار آلاله
  • خیابان سرو
  • خیابان عدالت
  • خیابان شربیانی
  • خیابان آیت‌الله کاشانی

 

بافت انسانی برزن شهر زیبا


بیشتر ساکنین این محله را کارمندان برپایی می‌دهند و به خصوص کارمندان قدیمی که در حال حاضر بازنشسته شده‌اند جزو بیشترین قشر ساکن در برزن هستند.

 

نکته جالب درمورد شهر قشنگ حضور کمتری آشوری در این برزن است. ساخت مجتمعی آموزشی برای آشوری‌ها سبب شده تقسیم زیادی از جمعیت در این محله زندگی کنند و مجلس آشوری‌ها نیز در این محله پیمان دارد و فعال است. علاوه بر آشوری‌ها اقلیت‌های دیگری همچون کلیمیان، ارمنی‌ها و مسیحیان نیز جزو ساکنین این محله هستند.

 

 

راهنمای خرید خانه در شهر زیبا

 

دسترسی محله شهر زیبا


این برزن در طرح شدامد قرار ندارد و دسترسی محله شهر زیبا برای افرادی که خودروی شخصی تردد می‌کنند بسیار ساده است. دسترسی برزن شهر قشنگ از طریق این بزرگراه‌ها امکان‌پذیر است:

  • بزرگراه همت
  • بزرگراه حکیم
  • بزرگراه آبشناسان

اتوبوس‌های خط

  • پایانه کوهسار- پایانه آزادی
  • پایانه کن- ترمینال مترو صادقیه
  • پایانه شهران- پایانه مترو صادقیه
  • پایانه کوهسار- ترمینال شقایق
  • پایانه شهرک شهید باقری- پایانه مترو صادقیه
  • دهکده المپیک- پایانه مترو صادقیه

در شهر زیبا ایستگاه دارند و دسترسی برزن شهر زیبا با وجود نداشتن ایستگاه مترو به دلیل وجود اتوبوس به متروی صادقیه پسندیده است.

 

و تاکسی‌های

  • فلکه دوم صادقیه-شهر زیبا
  • شهر زیبا- ترمینال شهید نظری
  • میدان شهر زیبا- شیشه مینا
  • میدان شهر زیبا- کن
  • میدان شهر زیبا- سولقان
  • میدان شهر زیبا- شهرک بهاران
  • میدان شهر زیبا-فلکه دوم شهران

دسترسی برزن شهر زیبا را راحت می‌کنند.

 

مراکز آموزشی محله شهر زیبا


این محله از عقیده داشتن مکان‌های آموزشی غنی است و چندین مدرسه از آنگونه مدرسه ابوذر غفاری، مدرسه دخترانه عفاف و دبستان سید کاظم موسوی اشاره کرد. فرهنگسرای معرفت نیز با برگزاری کلاس‌های متعدد در راستای بالا بردن مهارت‌های فردی می‌کوشد. دانشگاه علمی-کاربردی نیز مرکز تعلیم عالی این محله است.

 

مراکز درمانی محله شهر زیبا


از مراکز درمانی که جزو امکانات محله شهر زیبا به احصاییه می‌روند می‌توان به منزل سلامت، درمانگاه مهر، درمانگاه زندگی و داروخانه‌ها و سایر درمانگاه‌ها اشاره کرد. بیمارستان‌های پیامبران و ابن سینا نیز در بلوار آیت‌الله کاشانی در دسترس هستند.

مهدی چوبکس بازدید : 122 شنبه 08 تیر 1398 نظرات (0)

محله‌ی ونک در منطقه‌ی 3 شهرداری و شمال غربی شهر طهران پیمان گرفته است. این برزن از جنوب به برزن یوسف‌آباد، از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به خیابان آفریقا و چهارراه عالم کودک و از سمت غرب با محله‌های آرارات و ده ونک همسایه است. همانطور که در بخش ابتدایی این نوشته عنوان شد ونک به بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم، حقانی، استاد و چمران دسترسی مناسبی دارد. اگر قصد خرید آپارتمان در ونک را دارید این مطلب را تعقیب کنید.

محله‌ی ونک یگانه از محلات محبوب و البته سرشناس شهر تهران است که افراد زیادی در سراسر ایران یکبار هم که شده اسم این محله را شنیده‌اند. این محله گرچه از محلات باستانی شهر تهران است ولی طی سال‌های بازپسین به اندازه زیادی پیشرفت کرده است و در حال آماده از محلات مدرن طهران به آمار می‌رود. ساختمان‌های بلند و برج‌های تجاری ونک از شاخصه های ونک هستند. از دسته مهمترین و پر طرفدارترن برزن ها برای خرید آپارتمان در ونک است. با پروا به اهمیت این برزن برای سکونت در این مطلب هدف داریم شما را با قیمت روز آپارتمان در محله آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

محله ونک طهران کجاست؟


محله‌ی ونک در منطقه‌ی 3 شهرداری و شمال غربی شهر طهران قرار گرفته است. این محله از جنوب به برزن یوسف‌آباد، از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به خیابان آفریقا و چهارراه جهان کودک و از سمت غرب با محله‌های آرارات و ده ونک همسایه است. همانطور که در تقسیم ابتدایی این نوشته عنوان شد ونک به بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم، حقانی، مدرس و چمران دسترسی مناسبی دارد.

 

بافت برزن ونک چگونه است؟


محله ونک گرچه از محلات کهنه شهر طهران است ولی طی سال‌های تازه به اندازه زیادی پیشرفت کرده است و در حال آماده از محلات مدرن تهران به آمار می‌رود. ساختمان‌های بلند و برج‌های تجاری ونک از شاخصه های این محله هستند. ضمن اینکه تعدد مراکز اداری و مراکز خرید توجه هر کسی را که به این برزن رفت و آمد کند، جلب خواهد کرد.

 

خرید و فروش آپارتمان در محله ونک

 

وجه تسمیه و دلیل نام گذاری این محله چیست؟


در سایت شهرداری طهران در باره این برزن قدیمی چنین می‌خوانیم: ونك از آباديهاي پهنه ري باستان است که به مناسبتهاي گوناگون متعلق به در منابع تاريخي ياد شده است. اين روستا در دوره ناصرالدين شاه جزء آباديهاي خالصه بوده كه ميرزا يوسف مستوفي الممالك آن را خریده و با حفر چند دودمان قنات، آنجا را آباد كرده است.

ساكنان قديمي اين محله معتقدند انگیزه نامگذاري ونك به اين اسم به دليل وجود درختان ون (زبان گنجشك) بسياري بوده كه در سطح باغات اين محله به چشم مي خورد. همچنين، به روايتي ونك را محلي در اطراف شيراز مي دانند كه در قديم ساكنان آن به طهران کوچ كرده و در اين محله خوش آب و هوا سكني گزيدند.

محله ونك داراي دو بافت قديمي و جديد است بافت قديم كه دربرگیرنده ده ونك مي شود يكي از تفرجگاهها و ييلاقهاي اطراف تهران بوده كه در حال آماده نيز قسمتي از توتستان هاي آن حفظ شده است و اغلب ساكنان آن بومي اند.

 

تراكم جمعيت و سطح قيمت منزل هاي اين محله چگونه است؟


آنطور که در سایت شورایاری شورای شهر طهران آمده است جمعیت محله‌ی ونک بیش از 22 هزار نفر است و مساحت آن حدود 236 هزار هکتار برآورد شده است. بررسی گزینه‌های فروش  نشان می‌دهد که قیمت ملک در این برزن از متری 13 میلیون تومان لغایت متری 23 میلیون تومان متغیر است و با پروا به موقعیت مسکونی یا اداری، دیرینگی ساختمان، شمالی یا جنوبی بودن و متریال مورد استفاده در ساخت تغییر می‌نماید.

 

دسترسي ها و خيابان هاي مهم اين برزن كدام است؟


پایانه‌ی تاکسیرانی ونک از پایانه‌های سرشناس شهر تهران است که به اکثر نقاط تاکسی دارد، از دهکده المپیک گرفته تا آزادی و یوسف آباد. علاوه بر تاکسی‌های موجود در پایانه تاکسیرانی، بی ارتی مسیر آهن- تجریش نیز در برزن ونک ایستگاه دارد. اتوبوس‌های شرکت واحد هم  در ونک ایستگاه دارند و به مقاصد مختلفی همانند میدان صنعت می‌روند. اگر در مورد ایستگاه مترو در تقرب این برزن سوال دارید باید به اطلاعتان برسانیم که نزدیکترین ایستگاه مترو، متروی حقانی است.

بزرگراه‌های چمران، حقانی، مدرس، همت و کردستان هم چند بزرگراهی هستند که به برزن ونک کم و بیش دسترسی مناسبی دارند.

 

مراکز خرید اصلی برزن ونک کجاست؟


محله‌ی ونک یگانه از محلات سرشناس طهران جهت خرید است، مخصوصا خرید پوشاک و کیف وکفش. چند مرکز خرید سرشناس در ونک عبارتند از: مرکز خرید ونک درخیابان ونک ۱۰متر بعد از خیابان شغل و تجارت، مرکز خرید آسمان ونک واقع در ابتدای خیابان ونک، مرکز خرید آیینه. اگر در خیابان ونک قدم زده باشید تعداد زیادی فروشگاه در گوشه ها-کناره ها میدان و خیابان‌های آن نگریستن خواهید کرد. از برندهای معروف چرم گرفته لغایت مانتو فروشی و سوپرمارکت‌ها.

 

خرید و فروش آپارتمان در محله ونک

 

محله ونک در یک نگاه


  • نام محله: ونک
  • منطقه: منطقه 3 شهرداری تهران
  • محل استقرار: شمال غربی شهر تهران
  • شهرت محله: تعدد مراکز تجاری و اداری
  • بافت محله: برزن ای بااصالت اما مدرن
  • همسایه های محلی: شرق به خیابان آفریقا و چهارراه دانشمند از شمال با بزرگراه نیایشکم و بیش بالا و گران
  • نرخ ملک : از متری 13 میلیون تومان تا متری 23 میلیون تومان
مهدی چوبکس بازدید : 267 یکشنبه 12 خرداد 1398 نظرات (0)

با هستی رشد اقتصادی قابل توجه در اکثر کشورهای بازپسین خودسالاری مکشوف و بلوک شرق اروپا، ولی به نظر می‌رسد ارمنستان هنوز نتوانسته است ذیل بار چالش اقتصادی عالم در سال 2008 میلادی، کمر راست کند ضمن اینکه بازار مسکن در این کشور همچنان به شدت دچار نقص و کمبود است. این مملکت کوچک و زیبا با جمعیتی نزدیک 1.5 میلیون نفری در سال 1990 میلادی از شوروی سابق خودسالاری یافت و در طول تاریخ خویش با بحران‌های متعددی نظیر نسل کشی ارامنه و زمین لرزه مخرب دهه 90 میلادی دست و پنجه نرم کرده است.

این کشور هم‌اکنون یگانه از ارزان‌ترین بازارهای مسکن ناحیه را نیز در برگزیدن دارد و دولت با ارائه طرح‌های گوناگون قصد دارد احتیاج جدی به مسکن در ارمنستان را مرتفع کند.

 

قیمت مسکن در ارمنستان

 

وضعیت کلی بازار املاک در ارمنستان


شرایط مسکن و بها ملک در ارمنستان ، به خصوص در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 میلادی تحت کارایی درگیری‌های این مملکت و جمهوری آذربایجان بر سر ناحیه خودمختار قره‌باغ و سرازیر شدن 350 هزار پناهجو به این کشور قرار داشته است.

همچنین در سنه 1988 میلادی، وقوع زمین رعشه مخرب شمال ارمنستان مایه شد تا حدود 17 درصد از منازل مسکونی این کشور غیرقابل سکونت شود. علاوه بر تمام این‌ها، ارمنستان گواه کاهش میزان ساخت و ساز مسکن بوده است که این مساله چگونگی بدمسکنی را در این کشور تشدید کرد.

چالش‌های فوق، دولت را ناچار به اجرای بعضی اصلاحات در بخش مسکن کرد و از سال 1989 میلادی چندین و چند قانون، آیین نامه و سیاست‌های مختلف در جهت حل مشکل سرپناه ملت زلزله زده و پناهجو به کار گرفته شد الی بدین ترتیب مشکلات ناشی از منزل و زمین ساماندهی شود.

دولت در ضمن در راستای خصوصی سازی دسته مسکن، سیستم کنترل و مدیریت بازار مسکن را راه اندازی کرد لغایت روند قانونمندی و و ثبت ساختمان‌ها و سرپناه‌های غیر قانونی تسریع شود و بدین ترتیب بازار تامین مالی مسکن رونق گرفته و مشکلات طبقه متوسط جامعه نیز مرتفع شود.

 

مشکلات بخش مسکن در ارمنستان


یکی از مشکلات خرید ملک در ارمنستان این است که دولت کماکان طرح جامع سیاست مسکن ملی را جهت رفع کارساز تمام دشواری ها مسکن جامعه ارائه و اجرا نکرده است.

ازسوی دیگر، به انگیزه اجرای ضعیف، طرح ارائه سهام مسکن در بازار بورس هم از کار افتاد. بنظر می‌رسد با گذشت بیشاز 19 سنه از فروپاشی شوروی سابق، کوچ به یک سیستم جدید تامین مسکن در ارمنستان به کندی پیش می‌رود.

گرچه اجرای پروژه‌هایی همانند ارتقای زیرساخت‌های همگاهی و بازبینی بر خدمات عمومی که از حفظ و حفاظت آپارتمان‌های مسکونی حمایت می‌کنند، یکی از جدی‌ترین اولویت‌های دولت محسوب می‌شود ولی بنا بر گزارش‌های اعلامی، فقط 20 درصد از آپارتمان‌های مسکونی ثبت شده در این طرح برای رفع دشواری ها مسکن مردم کارساز هستند.

 

دخالت دولت برای شفا وضعیت مسکن


این طرح‌های دولتی در سطح وسیع منوط به عواملی چون بی مسئولیتی ساکنین نسبت به نگهداری و صیانت از فضای مشاعات، سستی آیین نامه خدماتی، سستی رقابت، عدم پرداخت هزینه تعمیرات و نگهداری ازسوی دولت‌های محلی، عدم اطلاعات کافی ساکنان آپارتمان‌ها از آیین نامه و حقوق پیوسته و ضعف مهارت‌های مدیریتی در بدنه نظارتی است.

بنابراین، لزوم شکل گیری نهادهای نظارتی و مدیریتی در امر تامین و نگهداری هرچه بهتر ساختمان‌های مسکونی در ارمنستان اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.

ازسوی دیگر، به علت محدودیت بودجه، هیچ طرح سرمایه‌گذاری برای توسعه شهری و با منظور اسکان جمعیت رو به رشد به خصوص در پایتخت ارمنستان یعنی «ایروان» وجود ندارد.

همچنین، در ارمنستان هیچ طرح یکپارچه دولتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر به چشم نمی‌خورد. در همین راستا، دولت ارمنستان، در طرح‌ اجرایی 5 ساله حدفاصل سال‌های 2008 تا 2012 میلادی، پروا ویژه‌ای به پروژه‌های مسکن برای زلزله‌زدگان و پناهجویان داشته است.

 

وضع امروز خرید منزل در ارمنستان


بازار املاک در ارمنستان، طی سال‌های 2002 لغایت 2008 میلادی به میزان قابل توجهی رشد کرده به طوری که قیمت‌ها 570 درصد رشد داشته‌اند. در سنه 2009 میلادی، اقتصاد ارمنستان نیز دل آزرده از بحران اقتصادی اروپا و آمریکا، مبتلا لطمه شدید شد و بعد از آن قیمت املاک و مسکن طی سال‌های بعد متعلق به رو به تفریق رفت.

قیمت مسکن در ارمنستان، حدفاصل سال‌های 2014 لغایت 2017 میلادی بدون تغییر باقی ماند الی اینکه در سال جدید میلادی شاهد رشد 2 درصدی قیمت‌ها بودیم.

آن طور که آمارها نشانه می‌دهد، نرخ رشد قیمت مسکن در ارمنستان قبل از سال 2008 میلادی با نرخ رشد تولید ناخالص درونی آن از 2.4 میلیارد دلار در سنه 2003 لغایت 11.7 میلیارد دلار در سنه 2008) مساوی بوده است.

 

تامین مالی برای خانه‌دار شدن مردم


دولت ارمنستان، در کناره طرح‌ها و سیاست‌های گوناگون تامین مسکن، چندین طرح تامین مالی را نیز با قصد تسهیل روند خانه‌دار شدن اتباع این کشور ارائه کرده‌است.

در همین راستا، دولت ارمنستان بخش تامین مالی مسکن را با منظور اطمینان از تاثیر طرح‌های مسکن، تنظیم کرد. یگانه از اهداف اصلی دولت در این زمینه، حمایت از شکل گیری موسسات تامین مالی مسکن بوده و یارانه‌های مرتبط با مسکن نیز از این روش به سمت کسان واجد شرایط هدایت می‌شوند.

دولت در ضمن سعی دارد نیازهای مسکنی مردم را برحسب نیرو خرید، درآمد و محل خرید مسکن ارزیابی کرده و بر همین پای بست، و متناسب با نیازهای آنها منابع مالی مناسب را تامین کند.

از سایر اقدامات دولت ارمنستان در جهت رفع نیازهای مسکن مردم، تامین وام‌های مسکن برای خانوارهای آسیب‌پذیر با سودهای بازپرداخت یارانه‌ای است.

 

قیمت ملک در ارمنستان


قیمت ملک در ارمنستان ، مانند بسیاری از کشورهای دانشمند در هر منطقه‌ای متفاوت است. به عنوان مثال، اگر میانگین هر متر چهارگوش ملک در کشور ارمنستان چیزی بین 80 لغایت 90 دلار باشد، این قیمت‌ها در ایروان حدودا 600 دلار در هر متر مربع است.

به دلایلی که پیش‌تر هم اشاره شد، دخالت نهادهای بین‌المللی، به خصوص پای بست، لینسی، بها مسکن به گزیده تر در مناطق زلزله زده افزایش یافت.

بنا بر اعلام سامانه املاک و مستغلات ارمنستان، بعد از کاهش محسوس قیمت‌ها کران فاصل سال‌های 1999 لغایت 2001 میلادی، قیمت‌ها و تعداد داد و ستدها مسکن از سال‌ 2001 تا 2007 میلادی روند افزایشی به خویش گرفت.

این افزایش بها به خصوص در ایروان قابل ملاحظه بود ولی در پایان مفتوح هم در سنه 2009 میلادی به خصوص در سه ماهه آغاز سنه گواه روند کاهشی قیمت‌ها بودیم.

از سوی دیگر، دولت ارمنستان هم زمان با افت قیمت مسکن، وام‌ها را افزایش دیتا است ضمن اینکه طبق آخرین آمارهای اعلامی از جانب نظام املاک و مستغلات ارمنستان، بها مسکن در این مملکت در سال 2017 میلادی 2.8 درصد افت داشته است.

بنا بر اعلام این سامانه، میانگین ارزش بازار مسکن ارمنستان در سنه 2017 میلادی با 2.8 درصد تفریق به 178.8 هزار درام ارمنستان (معادل 370 دلار آمریکا) در هر متر مربع دریافتی و این درحالیست که در مدت مثل سال قبل متعلق به یعنی سال 2016 میلادی، گواه رشد 0.2درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم.

 

گران‌ترین شهر‌های ارمنستان برای خرید خانه


موسسه احصاء ارمنستان همانطور که انتظار می‌رود، شهر ایروان را به عنوان گران‌ترین شهر از عقیده قیمت مسکن معرفی کرده است. بها هر متر مربع آپارتمان در این شهر (در مناطق مرکزی) و منطقه کنترون 445.8 هزار درام اعلام شده و قیمت‌ها با نرخ میانگین سالانه 4.1 درصدی رشد داشته‌اند.

پس از ناحیه کنترون، ناحیه اربکیر با بها ثابت و میانگین 345.8 هزار درام به ازای هر متر چهارگوش دومین محله گران قیمت ایروان است. ارزان‌ترین بها مسکن در پایتخت نیز مربوط به نوباراشن با متری 157.1 هزار درام است.

بعد از ایروان شهر توریستی و ساحلی تساخکازدور و آبوویان قرار دارند که در این شهرها هم بها مسکن نسبت به دیگر نواحی ارمنستان نسبتا بالاتر است.

 

خرید منزل در ارمنستان


یکی از جذابیت‌های ارمنستان برای توریست‌ها، به خصوص در کشورهای همجوار، بازار مسکن این کشور به خصوص اعطای ازآنش صددرصدی به شهروندان بیگانه است.

ارزان بودن بها ملک در این مملکت و اعطای مالکیت، پرداخت وام و آسان بودن پروسه معاملات، این بازار را برای خریداران کشورهای ناحیه زیاد جذاب کرده است. البته نباید فراموش کرد که برخلاف تبلیغات کسان سودجو، خرید ملک در ارمنستان منجر به گرفتن اقامت نخواهد شد.

مهدی چوبکس بازدید : 153 یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

همان طور که می دانید یکتا از مدارک لازم برای خرید و فروش یک ملک چیزی به اسم مفاصاحساب شهرداری و یا همان پرداخت کامل عوارض شهری ساختمان است. معمولا گفته می شود که این عوارض باید به صورت سالانه و بدست مالک و صاحب ملک پرداخت گردد. با این حال افراد بسیاری از این کار پرهیز کرده و تا زمانی که بخواهند ملک مورد عقیده را به فروش برسانند هیچ عوارضی را پرداخت نمی کنند. در این شرایط باید تمامی این مقدار را تسویه کرده و پس ملک خویش را به فروش برسانند. 

عوارض شهری ساختمان

عوارض شهری ساختمان


به طور کلی می طاقت گفت که عوارض شهری ساختمان دربرگیرنده مواردی مثل عوامل نوسازی و عمران شهری، عوارض خدمات مدیریت پسماند و عوارض کسب و پیش می شود. در سال های اسبق عوارضی به اسم عوارض تابلوهای اصناف نیز هستی داشته که پس از تصویب موصبه ای در شورای شهر به طور کلی تباه گشت.عوارض نوسازی و عمران شهری برای تمام اراضی، ساختمان ها و مستحدثات واقع در محدوده قانونی شهر و بر بر اساس آیین نامه تعیین شده هستند. با توجه به منابع حقوقی می تاب گفت که « این عوارض برای املاک در ابتدای فروردین هر سال در عقیده گرفته می ‌شود و مالکان لغایت پسین همان سنه فرصت دارند آن را پرداخت کنند. اگر در سررسید مقرر شده این عوارض پرداخت شود می ‌توانند از ۱۰‌درصد تخفیف هم استفاده نمایند که در قانون قید شده و در اصطلاح به آن تخفیف خوش‌ حسابی می ‌گویند. اما اگر فرصت یک ساله شما تمام شود و این عوارض پرداخت نشوند، همان قانون می‌ گوید که باید ۹ ‌درصد جریمه تاخیر پرداخت گردد».

در رابطه با عوارض خدمات مدیریت پسماند نیز گفتگو خاصی نمی ماند. جمع‌ آوری و مدیریت زباله‌ هایی که روزانه فرآوری می ‌شود خرج ای را برای شهرداری خواهد داشت. به همین علت بر اساس قانون، عوارض مصوب شورای شهر در این مقوله از کسان اخذ خواهد شد. عوارض کسب و پیشه هم بر بنیاد مصوبه شورای شهر برای واحدهای صنفی در مقوله ‌های گوناگون در نظر گرفته شده است. این عوارض نیز بر اساس شاخص ‌های مختلفی مثل بها پایه، ارزش ناحیه ‌ای و مساحت و… محاسبه می شوند.

 

پرداخت عوارض شهری ساختمان


نحوه پرداخت عوارض شهری ساختمان از مسئله برانگیزترین مسائل در این زمینه است. خیلی از افراد نمی دانند این پرداخت بر دوش چه کسی است؟ مستاجر یا مالک؟ منابع حقوقی این گونه می گویند که « عوارض خدمات مدیریت پسماند کاملاً بر عهده کسی است که در حال استفاده از ملک است. یعنی اگر منزل ‌ای مستأجر داشته باشد، او موظف به پرداخت عوارض خدمات پسماند خانه خواهد بود. اما عوارض نوسازی و عمران شهری در هر حالتی بر عهده مالک منزل است. یعنی یک مستأجر، هیچ‌ وقت چنین عوارضی را پرداخت نخواهد کرد مگر اینکه در اجاره‌ نامه توافق کرده باشند که این عوارض توسط مستأجر و به ‌عنوان بخشی از اجاره پرداخت شود. پرداخت عوارض کسب و پیشه واحدهای کسبی هم بر پایه قانون به عهده صاحب اجازه یا کسی که سند و کرایه ‌نامه به اسم او تنظیم شده است. یعنی اگر یک ملک بازرگانی کرایه داده شده باشد مستأجری که در آن مشغول کار است باید این عوارض را پرداخت نماید».

نکته مهم اینجاست که از آنجایی که مقوله کاری در میزان عوارض کسب و پیشه مهم است، در صورتی که گونه کار و جنبش کنونی افراد با گونه فعالیت قید شده در قبوض ارسالی به محل کسب آنها مطابقت نداشته باشد، باید برای اصلاح آن به همراه مدارک و مستندات به گردانیدن درآمد شهرداری منطقه‌ مراجعه نمایند».

مسئله مهم سایر به چگونگی پرداخت این عوارض بر می گردد. پیش از هر چیز شما باید بدانید که رسید های عوارض شهری در ماه های پسین سال و بدست شهرداری صادر شده و برای شما ارسال خواهد شد. با این حال چنان چه به هر دلیلی این رسید ها به دست شما نرسید می توانید آنها را به صورت اینترنتی اخذ نموده و سپس آنها را پرداخت نمایید. برای پرداخت این عوارض شما می توانید به شکل حضوری و با مراجعه به بانک ها و یا دستگاه های ATM و یا حتی به چهره آنلاین و با کمک اپلیکیشن ها، موبایل بانک ها و یا اینترنت بانک ها اقدام نمایید. در کناره این موضوع می نا اشاره کرد که نظام تلفنی 137 نیز می تواند امکان پرداخت عوارض شهری ساختمان را برایتان فراهم آورد. پس درباره چگونگی پرداخت این عوارض هیچ نوع نگرانی ای وجود نخواهد داشت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 378
  • بازدید سال : 1,576
  • بازدید کلی : 15,965