loading...
اخبار تهران
مهدی چوبکس بازدید : 155 جمعه 24 خرداد 1398 نظرات (0)

لکه های روی تشک معمولا دربرگیرنده وارانتی نمی شوند و شما نمی توانید تشک لک شده خود را با تشکی نو تعویض کنید، اما اگر شما سریع اقدام کنید و قدم های راستی بردارید، پاک کردن آن ها از روی تشک کار ساده ای است. ما برای تهیه این راهنمای ساده با کارآزمودگان پاکیزگی رایزنی کرده و برای پاک کردن هر کدام از گونه ها گوناگون لکه ها از روی پارچه تشک بهترین گذرگاه را شناسایی کرده ایم.

 

روش پاک کردن انواع  لکه ها از تشک

 

لکه های گوناگون را با این انحاء بطور کامل منزه کنید


صرف عقیده از این که چه نوع لکه ای را می خواهید از روی تشک خود پاک کنید، نخست باید به برچسب نحوه نگهداری نصب شده بر روی تشک که توصیه های تولید کننده و موارد احتیاط بر روی آن نوشته شده است مراجعه کنید. هرگز تشک را با آب یا مایع شستشو خیس نکنید. تشک ها، بخصوص تشک های مموری فوم، برای خیس شدن طراحی نشده اند. آن ها سریع خشک نمی شوند و  اگر تشک شما برای مدتی نمور بماند بو می گیرد و یا حتی به کپک و قارچ آلوده می شود.

مالیدن الکل، پراکسید هیدروژن، سرکه، مواد شوینده ، تمیزکننده های خانگی مبتنی بر مرکبات و مایع ظرفشویی همگی لکه بر های خوبی هستند، که مگ رابرتس، مدیر خدمات پاکیزگی مالی مید، استفاده از کل آن ها را توصیه می کند، اما تمیز کننده باره علاقه او ترکیبی از سه چهارم لیوان آب گرم، یک چهارم لیوان سرکه، و یک قاشق خوراک خوری مایع ظرفشویی است که باید در یک بطری افشانه ریخته شود.

 

کارشناسان این پنج گام پایه ای را برای پاک کردن رایج ترین گونه ها لکه ها توصیه می کنند 

  • جذب : برای لکه های تر ، با یک حوله خشک آن را جذب کنید. حوله را روی لکه فشار دهید و الی زمانی که حوله نتواند مایع اکثریت جذب کند به خشک کردن پیوسته دهید. برای لکه های خشک روی تشک، پاک کردن و خارج کردن کثیفی بیشتر یک پارچه خیس را به نرمی روی لک  بکشید و سپس به سراغ گام دوم بروید.
  • مایع ظرفشویی را اضافه کنید : مایع نظافت خویش را روی تقدیر ناپاک شده افشانه کنید یا با دستمالی روی آن بکشید. برخی از لکه های روی تشک مشابه خون باید 10 الی 15 دقیقه آغشته به مایع پاکیزگی باقی بماند.
  • پاک کردن : یک پارچه خشک یا حوله کاغذی را روی لکه آغشته به مایع پاکیزگی اختناق داده و آن را منزه کنید. این کار را الی زمانی که سایر نتوان مایع اکثریت را جذب کرد پیوستگی دهید. در صورت بیچارگی مراحل دوم و سوم را مجددا تکرار نمائید.
  • خشک کردن با هوا : خارج قراردادن یا تشک در معرض نور خورشید خیلی عالی است ولی در صورتی که این کار شدنی نباشد، از حداکثر روشنایی و جریان هوایی که در اطاق می توانید از آن مستفیض شوید کاربرد کنید. پنجره ها را باز کنید و پرده و کرکره ها را کنار بزنید، و از یک پنکه یا هر نوع بادبزن دیگر برای ایجاد جریان هوا در اتاق کاربرد کنید. بسته به اندازه لکه روی تشک ، خشک شدن آن بطور کامل می تواند چند ساعتی درازا بکشد.
  • بو زدایی : برای از میان بردن و جذب کردن بوهای بد، زمانی که تشک کاملا خشک شده باشد کمی جوش شیرین روی آن بپاشید. برای پخش راحت تر جوش شیرین روی تشک می توانید از یک الک بهره‌گیری کنید.

 

انواع لکه های گوناگون روی تشک


برای دریافت نتیجه بهتر می توانید از این روش ها و منزه کننده ها روی لکه های گوناگون نسبت به ویژگان آن ها کاربرد کنید.

 

۱- خون


از چه چیزی کاربرد کنیم : سرکه سفید یا پراکسید هیدروژن 3%

روش کاربرد : مقدار کمی سرکه یا پراکسید روی لکه روی تشک بریزید. در صورتی که از سرکه بهره‌گیری می کنید دستور دهید 10 دقیقه بماند و سپس با خفقان دادن پارچه ای ، آن را خشک نمائید و در چهره دربایستن این شغل را چند بار تکرار کنید. اگر از پراکسید کاربرد نمائید در تماس با خون کف خواهد کرد. کف را منزه کنید و اجازه دهید برای 5 دقیقه بماند. سپس با یک حوله خیس شده با آب سرد روی تشک بکشید تا سرکه یا پراکسید کاملا پاک شود. سپس فرمان دهید تا در معرض هوا خشک شود.

 

۲-ادرار


از چه چیزی استفاده کنیم : مایع پاکیزگی لوازم منزل آنزیمی از قبیل شوینده های ویژه لکه های حیوانات خانگی (این شوینده ها برای تجزیه و از بین بردن پروتئین هایی که سبب برپایی بوهای بد می شوند بهتر هستند.)

 طریق بهره‌گیری : بعد از جذب پیشاب بر اساس روالی که در گام 1 توضیح داده شد، مایع نظافت را روی لکه بریزید و فرمان دهید 15 دقیقه بماند تا آنزیم کار خود را اتمام دهد. سپس با کشیدن حوله ای که در آب سرد خیس شده است آن را منزه کنید. سپس بر طبق گام های سوم و چهارم عمل می کنیم.

 

۳- ادرار حیوانات


از چه چیزی بهره‌گیری نماییم : مایع نظافت لوازم منزل آنزیمی مخصوص لکه های حیوانات خانگی

روش بهره‌گیری : بعد از جذب پیشاب بر اساس روالی که در گام 1 روشنگری دیتا شد، با افزودن وزن و تنگنا بیشتر مایع بیشتری را جذب کنید. چند حوله کاغذی یا یک حوله پارچه ای روی تقدیر لک شده پیمان دهید و  برای دقایقی، چند کتاب روی حوله ها بگذارید. این پیشه را با جایگزینی حوله ها با حوله خشک چند بار تکرار کنید. پارچه خیس شده با آب سرد را روی لکه بکشید. یک دقیقه صبر کنید و سپس شوینده آنزیمی را روی منطقه آلوده بریزید و برای 15 دقیقه فرمان دهید لغایت آنزیم ها پیشه خویش را سپریدن دهند. سپس بطور کامل مایع شوینده را با حوله خارج بکشید و خشک کنید. اگر بعد از خشک شدن بوهای بد یا پرتو لک باقی مانده بود از ضد بوی حیوانات خانگی یا از شامپوی فرش استفاده کنید.

 

۴- قهوه


از چه چیزی استفاده نماییم : از ترکیبی که در ابتدای این یادداشت از مگ رابرتس نقل کردیم کاربرد کنید.

روش کاربرد : در صورت اخیر بودن لکه ابتدا آن را با حوله جذب کنید. در صورت خشک بودن ، یک دستمال خیس شده با آب گرم روی آن بکشید. با یک پارچه کم رنگ قهوه را از پارچه تشک بیرون بکشید. برای بازدارندگی از توزیع شدن رنگ از کنار ها شروع کرده و به سمت تو بکشید. لغایت زمانی که سایر رنگ قهوه ای روی پارچه شما منتقل نشود به این شغل پیوسته دهید. یک پارچه تمیز را داخل ظرفی از محلول سرکه فرو کنید و روی قسمت آلوده از خارج به تو بکشید. اگر قهوه شما حائز شکر و یا کرم بوده است ، دستمالی را با مخلوطی از شوینده و آب گرم خیس کرده روی تقدیر لک شده بکشید.

 

۵-روغن غذا یا لوسیون


از چه چیزی استفاده کنیم : جوش شیرین ، مایع ظرفشویی

روش استفاده : هر قدر از روغن را که می توانید از روی تشک خارج کنید. می توانید برای این شغل از یک کارت بانکی بهره‌گیری کنید. سپس جوش شیرین را روی سرنوشت لک شده بپاشید و فرمان دهید 20 دقیقه بماند. جوش شیرین را از روی تشک منزه کنید. چند قطره از مایع ظرفشویی را در آب گرم حل کرده و با یک دستمال روی لکه بکشید و سپس با حوله خشک کنید.

مهدی چوبکس بازدید : 1435 پنجشنبه 09 خرداد 1398 نظرات (0)

شستن نگهبان تشک نباید شغل سختی باشد چرا که در غیر این چهره یکی از دلایل اصلی استفاده از محافظ برای تشک معنای خود را از دست می دهد. ما از محافظ استفاده می کنیم تا ناچار به شستن مکرر تشک خویش نشویم و  بجای آن بسهولت نگهبان تشکمان را می شوئیم.

 

نحوه شستن محافظ تشک

 

شستن محافظ تشک چگونه باید سپریدن شود تا آسیبی به آن نرسد؟


محافظ تشک ضد آب لکه ها و کثیفی ها را از تشک شما دور نگه می دارد ولی خود محافظ به بازبینی ناپاک می شود و شستن محافظ تشک بطور منظم برای رفع کثیفی ها و بوهای نامطبوع کاری ضروری است. بعضی از محافظ ها یک پارچه رویی و یک لایه زیرین دارند که از هم متمایز می شوند و شما می توانید پارچه رویی را به راحتی در ماشین جامه شویی بشوئید.

 

معمولا روی بسته بندی یا برچسب فرآورده دستورالعمل غسل تألیف شده است که پیش از هر کاری پیش درآمد باید آن را مطالعه نمائید. اغلب نگهبان ها قابل غسل در ماشین لباس شویی هستند ولی بعضی از آن ها را نباید در ماشین شست. این جستار معمولا روی برچسب فرآورده قید می شود. از خشک شویی محافظ تشک نیز خودداری کنید.

 

آیا شستن محافظ تشک نو پیش از استفاده لازم است؟


از آنجایی که در فرایند فرآوری پارچه محافظ تشک برای برش آسان تر کشیده می شود ، شستن نگهبان تشک پیش از کاربرد می تواند به نرم شدن آن کمک کند.

 

شستن محافظ تشک چند وقت یکبار لازم است؟


برای این که بستر خواب شما حس تمیزی داشته باشد باید چندین بار در سال نگهبان تشک خود را بشوئید. چیزی بدتر از انداختن ملحفه های تمیز روی محافظ تشکی کثیف نیست. ملحفه ها را باید هر هفته بشوئید چرا که پوست مرده ای که از تن شما می ریزد آن ها را آلوده می کند ولی هر هفته شستن نگهبان تشک ضرورت ندارد.

 

معمولا ماهی یکبار شستن نگهبان تشک بسنده-بسندگی می کند اما اگر شما دچار آلرژی هستید و یا جاندار خانگی دارید بهتر است دفعات بیشتری نگهبان تشک خویش را بشوئید. بسته به شرایط شما و گونه کاربرد یا حوادثی که مایه کثیفی و آلودگی می شود دفعات مورد نیاز برای شست و شو نیز تغییر می کند.

 

روش حفاظت و شستن محافظ تشک


در پیوستگی نکاتی عمومی برای نگهداری و شستن محافظ تشک آورده ایم که امیدوار هستیم لغایت برای نگهداری بهتر مفید باشند:

 

1. درزهای مفتوح را بررسی کنید

پیش از اقدام به شستن نگهبان تشک خویش باید آن را رسیدگی کنید الی درز مفتوح نداشته باشد. در صورتی که درزی روی محافظ تشک باشد اثناء شستن آن در ماشین لباسشویی مواد داخل آن بسته به این که از چه موادی ساختن شده باشد بیرون شده و باعث گیر کردن ماشین می شود. در چهره هستی درزی روی آن باید درز را بدوزید یا برای درزگیری به خیاطی بسپارید.

 

2. اول به لکه ها بپردازید

قبل از قراردادن یا نگهبان تشک داخل ماشین لباسشویی ، روی لکه ها چندی مایع شوینده بریزید و دستور دهید الی 10 الی 15 دقیقه بماند الی داخل پارچه نفوذ کند. این کار مایه می شود لکه ها بهتر پاک شوند.

 

3. از یک ماشین لباسشویی معمولی درب از جلو استفاده کنید

ماشین هایی که درب آن ها از جلو مفتوح می شوند بهترین وسیله برای شستن محافظ تشک هستند. استفاده از ماشین هایی که در میانی محفظه خویش یک گرداننده دارند می تواند رویه محافظ را پاره کرده مواد داخل آن را درون محفظه پخش کند. در ضمن ممکن است با ایجاد خدشه بر رویه ضد آب آن ، محافظ تشک شما را ویران کند.

 

4. از دور ملایم ماشین جامه شویی کاربرد کنید

در صورتی که به راهنمای شست و شوی محصول دسترسی ندارید ، برای شستن محافظ تشک خویش از بعید ملایم ماشین جامه شویی بهره‌گیری کنید. دمای آب را روی خنک تنظیم نمائید و از مقدار کمی شوینده ملایم استفاده کنید.

 

5. نگهبان تشک را دوبار آب کشی نمائید

برای خارج کردن همه مایع شوینده از درون محافظ تشک باید آن را دوبار آب کشی نمائید. برای این شغل شما باید نگهبان تشک را بعد از شست و شوی اول ، درون ماشین رها کنید تا کمی پس تر ماشین را برای بار دوم و این بار بدون افزودن شوینده به کار بیاندازید.

 

6. محافظ تشک خویش را خشک نمائید

اگر برای این کار از ماشین خشک کن بهره‌گیری می کنید باید هر 20 دقیقه یکبار آن را متوقف کرده و محتوای آن را مچاله کنید. در غیر این چهره درحین خشک شدن مشابه آ‍‍ژیانه سفت می شود و نرمی آن از بین می رود.

 

اما اگر نمی خواهید از ماشین خشک کن کاربرد کنید می توانید با آویختن آن در معرض هوا نگهبان تشک خود را خشک کنید. تابیدن آفتاب بر محافظ رنگ آن را زرد خواهد کرد ولی دوام آن را ناچیز نمی کند. وانگهی از اتو کردن محافظ تشک نیز پرهیز نمائید.

مهدی چوبکس بازدید : 143 جمعه 27 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

تشک‌های فنری سال‌هاست که در حال فرآوری هستند و از قدیمی‌ترین گونه ها تشک‌ها محسوب می‌شوند. در بدنه این تشک‌ها از فنر بهره‌گیری شده که موجب انعطاف قابل توجه آنها می‌شود، به‌گونه‌ای که معمولاً تشک فنری را به عنوان یک تشک نرم و طبی می‌شناسند.

در این نوع تشک‌ها، فنرها به دو چهره متصل یا منفصل به کار می‌روند. در تشک فنری متصل، فنرها در سراسر بست به یکدیگر متصل هستند .این پیوست مایه نرمی بسیار تشک می‌شود به طوری که برای کودکان یا کسانی که هیچ عارضه مفصلی و استخوانی نداشته باشند خوابیدن روی آنها لذت‌بخش است. در ضمن تشک فنری متصل نسبت به گونه ها دیگر از بها کمتری برخوردار است.

با این حال، این تشک‌ها معایبی نیز با خود به همراه دارند . از آنگونه نکات منفی تشک فنری متصل، بردباری فرآوری صدا به دلیل لغزش فنرها و سایش آنها با یکدیگر است. البته این مورد وابستگی به کیفیت تشک دارد و بردباری بروز آن حتمی نیست. همچنین به انگیزه پیوستگی سیم‌پیچ‌ها در تشک فنری متصل، اختناق ناشی از وزن کاربر در سراسر بست خواب توزیع می‌شود.

تشک فنر متصل

این مورد ممکن است در تشک‌های دو نفره تبدیل به یک معضل کبیر شود چرا که با جنبش یکی از کاربران، کاربر دیگر را نیز تحت تأثیر پیمان می‌دهد. افزون بر این، نرمی بیش از کران تشک فنری متصل مایه می‌شود لغایت گاهی پشتیبانی مناسبی از ستون فقرات چهره نگیرد زیرا به علت فشار وزن کاربر در تقدیر باسن و شانه‌ها، بخش وسط تشک نیز فرو می‌رود و پایین کمر و ستون مهره‌ها خالی می‌شود

 

تفاوت فنرمنفصل و فنرمتصل در تشک فنری


تشک فنری تشکی است که در ساختار درونی آن از فنر بهره‌گیری شده است. به کارگیری فنر در ساختار تشک موجب نرمی آن می شود. در فرآوری برخی از تشک های طبی نیز برای اینکه نرمی اکثریت داشته باشند از فنر استفاده می شود.

اما تشک های فنری گونه ها مختلفی دارند که ما در این یادداشت احد از جمله بندی های اصلی آن را مورد بررسی قرار دیتا ایم. احتمالا اصطلاحات تشک فنری با فنر متصل و یا با فنر منفصل را شنیده اید. ولی این دو اصطلاح به چه معنی هستند و چه تفاوتی بین این دو نوع تشک هستی دارد؟

 

 

تشک فنری با فنر متصل چیست؟


فنر متصل (که وانگهی با نام های فنر مارپیچ باز، میراکویل و فنر مارپیچ استاندارد نیز شناخته می شود) با یک سیستم فنری متصل به هم ، رایج ترین نوع فنر بهره‌گیری شده در تشک های فنری است. برای سنه ها تشک فنری بطور سنتی با این شیوه فرآوری می شده است. این شیوه به تولید کننده امکان تولید انبوه با هزینه تمام شده پائین فراهم می کند که مایه می شود این گونه تشک ها ارزان ترین تشک های موجود در بازار باشند.

یک تشک فنری دونفره استاندارد بطور میانگین ۳۰۰ فنر در خود دارد. فروشندگان و تولید کنندگان تشک، اغلب از معیار فنریت تشک صحبت می کنند که مربوط به ضخامت سیمی می شود که فنر تشک متعلق به ساخته شده است. هرچه شماره این معیار حقیر تر باشد به معنی آن است که تشک سفت تر خواهد بود. تشکی با سنجه فنریت ۱۲ درجه، تشکی زیاد سفت بوده و حمایت مناسبی برای تن فراهم می کند. اما اگر به پیگیری تشکی نرم تر هستید درجه فنریت ۱۳.۵ می تواند در عین فراهم نمودن پشتیبانی مناسب، کمی نرم تر باشد.

بالا بودن درجه فنریت میله لبه تشک فنری اهمیت زیادی دارد. این میله سطح خواب تشک را می کشد و با کاهش خمیدگی ساحل ها، کمک می کند تشک به شکل اولیه خویش مفتوح گردد

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 366
  • بازدید سال : 1,564
  • بازدید کلی : 15,953