loading...
اخبار تهران
مهدی چوبکس بازدید : 149 جمعه 24 خرداد 1398 نظرات (0)

لکه های روی تشک معمولا دربرگیرنده وارانتی نمی شوند و شما نمی توانید تشک لک شده خود را با تشکی نو تعویض کنید، اما اگر شما سریع اقدام کنید و قدم های راستی بردارید، پاک کردن آن ها از روی تشک کار ساده ای است. ما برای تهیه این راهنمای ساده با کارآزمودگان پاکیزگی رایزنی کرده و برای پاک کردن هر کدام از گونه ها گوناگون لکه ها از روی پارچه تشک بهترین گذرگاه را شناسایی کرده ایم.

 

روش پاک کردن انواع  لکه ها از تشک

 

لکه های گوناگون را با این انحاء بطور کامل منزه کنید


صرف عقیده از این که چه نوع لکه ای را می خواهید از روی تشک خود پاک کنید، نخست باید به برچسب نحوه نگهداری نصب شده بر روی تشک که توصیه های تولید کننده و موارد احتیاط بر روی آن نوشته شده است مراجعه کنید. هرگز تشک را با آب یا مایع شستشو خیس نکنید. تشک ها، بخصوص تشک های مموری فوم، برای خیس شدن طراحی نشده اند. آن ها سریع خشک نمی شوند و  اگر تشک شما برای مدتی نمور بماند بو می گیرد و یا حتی به کپک و قارچ آلوده می شود.

مالیدن الکل، پراکسید هیدروژن، سرکه، مواد شوینده ، تمیزکننده های خانگی مبتنی بر مرکبات و مایع ظرفشویی همگی لکه بر های خوبی هستند، که مگ رابرتس، مدیر خدمات پاکیزگی مالی مید، استفاده از کل آن ها را توصیه می کند، اما تمیز کننده باره علاقه او ترکیبی از سه چهارم لیوان آب گرم، یک چهارم لیوان سرکه، و یک قاشق خوراک خوری مایع ظرفشویی است که باید در یک بطری افشانه ریخته شود.

 

کارشناسان این پنج گام پایه ای را برای پاک کردن رایج ترین گونه ها لکه ها توصیه می کنند 

  • جذب : برای لکه های تر ، با یک حوله خشک آن را جذب کنید. حوله را روی لکه فشار دهید و الی زمانی که حوله نتواند مایع اکثریت جذب کند به خشک کردن پیوسته دهید. برای لکه های خشک روی تشک، پاک کردن و خارج کردن کثیفی بیشتر یک پارچه خیس را به نرمی روی لک  بکشید و سپس به سراغ گام دوم بروید.
  • مایع ظرفشویی را اضافه کنید : مایع نظافت خویش را روی تقدیر ناپاک شده افشانه کنید یا با دستمالی روی آن بکشید. برخی از لکه های روی تشک مشابه خون باید 10 الی 15 دقیقه آغشته به مایع پاکیزگی باقی بماند.
  • پاک کردن : یک پارچه خشک یا حوله کاغذی را روی لکه آغشته به مایع پاکیزگی اختناق داده و آن را منزه کنید. این کار را الی زمانی که سایر نتوان مایع اکثریت را جذب کرد پیوستگی دهید. در صورت بیچارگی مراحل دوم و سوم را مجددا تکرار نمائید.
  • خشک کردن با هوا : خارج قراردادن یا تشک در معرض نور خورشید خیلی عالی است ولی در صورتی که این کار شدنی نباشد، از حداکثر روشنایی و جریان هوایی که در اطاق می توانید از آن مستفیض شوید کاربرد کنید. پنجره ها را باز کنید و پرده و کرکره ها را کنار بزنید، و از یک پنکه یا هر نوع بادبزن دیگر برای ایجاد جریان هوا در اتاق کاربرد کنید. بسته به اندازه لکه روی تشک ، خشک شدن آن بطور کامل می تواند چند ساعتی درازا بکشد.
  • بو زدایی : برای از میان بردن و جذب کردن بوهای بد، زمانی که تشک کاملا خشک شده باشد کمی جوش شیرین روی آن بپاشید. برای پخش راحت تر جوش شیرین روی تشک می توانید از یک الک بهره‌گیری کنید.

 

انواع لکه های گوناگون روی تشک


برای دریافت نتیجه بهتر می توانید از این روش ها و منزه کننده ها روی لکه های گوناگون نسبت به ویژگان آن ها کاربرد کنید.

 

۱- خون


از چه چیزی کاربرد کنیم : سرکه سفید یا پراکسید هیدروژن 3%

روش کاربرد : مقدار کمی سرکه یا پراکسید روی لکه روی تشک بریزید. در صورتی که از سرکه بهره‌گیری می کنید دستور دهید 10 دقیقه بماند و سپس با خفقان دادن پارچه ای ، آن را خشک نمائید و در چهره دربایستن این شغل را چند بار تکرار کنید. اگر از پراکسید کاربرد نمائید در تماس با خون کف خواهد کرد. کف را منزه کنید و اجازه دهید برای 5 دقیقه بماند. سپس با یک حوله خیس شده با آب سرد روی تشک بکشید تا سرکه یا پراکسید کاملا پاک شود. سپس فرمان دهید تا در معرض هوا خشک شود.

 

۲-ادرار


از چه چیزی استفاده کنیم : مایع پاکیزگی لوازم منزل آنزیمی از قبیل شوینده های ویژه لکه های حیوانات خانگی (این شوینده ها برای تجزیه و از بین بردن پروتئین هایی که سبب برپایی بوهای بد می شوند بهتر هستند.)

 طریق بهره‌گیری : بعد از جذب پیشاب بر اساس روالی که در گام 1 توضیح داده شد، مایع نظافت را روی لکه بریزید و فرمان دهید 15 دقیقه بماند تا آنزیم کار خود را اتمام دهد. سپس با کشیدن حوله ای که در آب سرد خیس شده است آن را منزه کنید. سپس بر طبق گام های سوم و چهارم عمل می کنیم.

 

۳- ادرار حیوانات


از چه چیزی بهره‌گیری نماییم : مایع نظافت لوازم منزل آنزیمی مخصوص لکه های حیوانات خانگی

روش بهره‌گیری : بعد از جذب پیشاب بر اساس روالی که در گام 1 روشنگری دیتا شد، با افزودن وزن و تنگنا بیشتر مایع بیشتری را جذب کنید. چند حوله کاغذی یا یک حوله پارچه ای روی تقدیر لک شده پیمان دهید و  برای دقایقی، چند کتاب روی حوله ها بگذارید. این پیشه را با جایگزینی حوله ها با حوله خشک چند بار تکرار کنید. پارچه خیس شده با آب سرد را روی لکه بکشید. یک دقیقه صبر کنید و سپس شوینده آنزیمی را روی منطقه آلوده بریزید و برای 15 دقیقه فرمان دهید لغایت آنزیم ها پیشه خویش را سپریدن دهند. سپس بطور کامل مایع شوینده را با حوله خارج بکشید و خشک کنید. اگر بعد از خشک شدن بوهای بد یا پرتو لک باقی مانده بود از ضد بوی حیوانات خانگی یا از شامپوی فرش استفاده کنید.

 

۴- قهوه


از چه چیزی استفاده نماییم : از ترکیبی که در ابتدای این یادداشت از مگ رابرتس نقل کردیم کاربرد کنید.

روش کاربرد : در صورت اخیر بودن لکه ابتدا آن را با حوله جذب کنید. در صورت خشک بودن ، یک دستمال خیس شده با آب گرم روی آن بکشید. با یک پارچه کم رنگ قهوه را از پارچه تشک بیرون بکشید. برای بازدارندگی از توزیع شدن رنگ از کنار ها شروع کرده و به سمت تو بکشید. لغایت زمانی که سایر رنگ قهوه ای روی پارچه شما منتقل نشود به این شغل پیوسته دهید. یک پارچه تمیز را داخل ظرفی از محلول سرکه فرو کنید و روی قسمت آلوده از خارج به تو بکشید. اگر قهوه شما حائز شکر و یا کرم بوده است ، دستمالی را با مخلوطی از شوینده و آب گرم خیس کرده روی تقدیر لک شده بکشید.

 

۵-روغن غذا یا لوسیون


از چه چیزی استفاده کنیم : جوش شیرین ، مایع ظرفشویی

روش استفاده : هر قدر از روغن را که می توانید از روی تشک خارج کنید. می توانید برای این شغل از یک کارت بانکی بهره‌گیری کنید. سپس جوش شیرین را روی سرنوشت لک شده بپاشید و فرمان دهید 20 دقیقه بماند. جوش شیرین را از روی تشک منزه کنید. چند قطره از مایع ظرفشویی را در آب گرم حل کرده و با یک دستمال روی لکه بکشید و سپس با حوله خشک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 1,289
  • بازدید کلی : 15,678