loading...
اخبار تهران
مهدی چوبکس بازدید : 122 شنبه 08 تیر 1398 نظرات (0)

محله‌ی ونک در منطقه‌ی 3 شهرداری و شمال غربی شهر طهران پیمان گرفته است. این برزن از جنوب به برزن یوسف‌آباد، از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به خیابان آفریقا و چهارراه عالم کودک و از سمت غرب با محله‌های آرارات و ده ونک همسایه است. همانطور که در بخش ابتدایی این نوشته عنوان شد ونک به بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم، حقانی، استاد و چمران دسترسی مناسبی دارد. اگر قصد خرید آپارتمان در ونک را دارید این مطلب را تعقیب کنید.

محله‌ی ونک یگانه از محلات محبوب و البته سرشناس شهر تهران است که افراد زیادی در سراسر ایران یکبار هم که شده اسم این محله را شنیده‌اند. این محله گرچه از محلات باستانی شهر تهران است ولی طی سال‌های بازپسین به اندازه زیادی پیشرفت کرده است و در حال آماده از محلات مدرن طهران به آمار می‌رود. ساختمان‌های بلند و برج‌های تجاری ونک از شاخصه های ونک هستند. از دسته مهمترین و پر طرفدارترن برزن ها برای خرید آپارتمان در ونک است. با پروا به اهمیت این برزن برای سکونت در این مطلب هدف داریم شما را با قیمت روز آپارتمان در محله آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

محله ونک طهران کجاست؟


محله‌ی ونک در منطقه‌ی 3 شهرداری و شمال غربی شهر طهران قرار گرفته است. این محله از جنوب به برزن یوسف‌آباد، از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به خیابان آفریقا و چهارراه جهان کودک و از سمت غرب با محله‌های آرارات و ده ونک همسایه است. همانطور که در تقسیم ابتدایی این نوشته عنوان شد ونک به بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم، حقانی، مدرس و چمران دسترسی مناسبی دارد.

 

بافت برزن ونک چگونه است؟


محله ونک گرچه از محلات کهنه شهر طهران است ولی طی سال‌های تازه به اندازه زیادی پیشرفت کرده است و در حال آماده از محلات مدرن تهران به آمار می‌رود. ساختمان‌های بلند و برج‌های تجاری ونک از شاخصه های این محله هستند. ضمن اینکه تعدد مراکز اداری و مراکز خرید توجه هر کسی را که به این برزن رفت و آمد کند، جلب خواهد کرد.

 

خرید و فروش آپارتمان در محله ونک

 

وجه تسمیه و دلیل نام گذاری این محله چیست؟


در سایت شهرداری طهران در باره این برزن قدیمی چنین می‌خوانیم: ونك از آباديهاي پهنه ري باستان است که به مناسبتهاي گوناگون متعلق به در منابع تاريخي ياد شده است. اين روستا در دوره ناصرالدين شاه جزء آباديهاي خالصه بوده كه ميرزا يوسف مستوفي الممالك آن را خریده و با حفر چند دودمان قنات، آنجا را آباد كرده است.

ساكنان قديمي اين محله معتقدند انگیزه نامگذاري ونك به اين اسم به دليل وجود درختان ون (زبان گنجشك) بسياري بوده كه در سطح باغات اين محله به چشم مي خورد. همچنين، به روايتي ونك را محلي در اطراف شيراز مي دانند كه در قديم ساكنان آن به طهران کوچ كرده و در اين محله خوش آب و هوا سكني گزيدند.

محله ونك داراي دو بافت قديمي و جديد است بافت قديم كه دربرگیرنده ده ونك مي شود يكي از تفرجگاهها و ييلاقهاي اطراف تهران بوده كه در حال آماده نيز قسمتي از توتستان هاي آن حفظ شده است و اغلب ساكنان آن بومي اند.

 

تراكم جمعيت و سطح قيمت منزل هاي اين محله چگونه است؟


آنطور که در سایت شورایاری شورای شهر طهران آمده است جمعیت محله‌ی ونک بیش از 22 هزار نفر است و مساحت آن حدود 236 هزار هکتار برآورد شده است. بررسی گزینه‌های فروش  نشان می‌دهد که قیمت ملک در این برزن از متری 13 میلیون تومان لغایت متری 23 میلیون تومان متغیر است و با پروا به موقعیت مسکونی یا اداری، دیرینگی ساختمان، شمالی یا جنوبی بودن و متریال مورد استفاده در ساخت تغییر می‌نماید.

 

دسترسي ها و خيابان هاي مهم اين برزن كدام است؟


پایانه‌ی تاکسیرانی ونک از پایانه‌های سرشناس شهر تهران است که به اکثر نقاط تاکسی دارد، از دهکده المپیک گرفته تا آزادی و یوسف آباد. علاوه بر تاکسی‌های موجود در پایانه تاکسیرانی، بی ارتی مسیر آهن- تجریش نیز در برزن ونک ایستگاه دارد. اتوبوس‌های شرکت واحد هم  در ونک ایستگاه دارند و به مقاصد مختلفی همانند میدان صنعت می‌روند. اگر در مورد ایستگاه مترو در تقرب این برزن سوال دارید باید به اطلاعتان برسانیم که نزدیکترین ایستگاه مترو، متروی حقانی است.

بزرگراه‌های چمران، حقانی، مدرس، همت و کردستان هم چند بزرگراهی هستند که به برزن ونک کم و بیش دسترسی مناسبی دارند.

 

مراکز خرید اصلی برزن ونک کجاست؟


محله‌ی ونک یگانه از محلات سرشناس طهران جهت خرید است، مخصوصا خرید پوشاک و کیف وکفش. چند مرکز خرید سرشناس در ونک عبارتند از: مرکز خرید ونک درخیابان ونک ۱۰متر بعد از خیابان شغل و تجارت، مرکز خرید آسمان ونک واقع در ابتدای خیابان ونک، مرکز خرید آیینه. اگر در خیابان ونک قدم زده باشید تعداد زیادی فروشگاه در گوشه ها-کناره ها میدان و خیابان‌های آن نگریستن خواهید کرد. از برندهای معروف چرم گرفته لغایت مانتو فروشی و سوپرمارکت‌ها.

 

خرید و فروش آپارتمان در محله ونک

 

محله ونک در یک نگاه


  • نام محله: ونک
  • منطقه: منطقه 3 شهرداری تهران
  • محل استقرار: شمال غربی شهر تهران
  • شهرت محله: تعدد مراکز تجاری و اداری
  • بافت محله: برزن ای بااصالت اما مدرن
  • همسایه های محلی: شرق به خیابان آفریقا و چهارراه دانشمند از شمال با بزرگراه نیایشکم و بیش بالا و گران
  • نرخ ملک : از متری 13 میلیون تومان تا متری 23 میلیون تومان
مهدی چوبکس بازدید : 126 یکشنبه 02 تیر 1398 نظرات (0)
  • چگونه یک فست فود منحصر بفرد داشته باشیم ؟
  • چطور میزان سودآوری فست فود خود را بالا ببریم ؟
  • چطور یک برند فست فود را برای خود ثبت نماییم ؟
  • راه اندازی فست فود دربرگیرنده چه مراحلی میشود ؟
  • آیا حتما برای احداث فست فود باید تجربه داشته باشیم ؟

این معمول ترین سئوالات سرمایه گذاران در دامنه فست فود می باشد که به دقت به توضیح و بررسی در مورد آنها خواهیم پرداخت.

 

تاریخچه تاسیس فست فود


فست فود برای نخستین بار در کشور امریکا، در یک فست فود بنام اتومات شکل گرفت که ایده این اسم یک الهام از کم و بیش شدن صنعت غذا به خودکار شدن و سرعت بخشیدن آن بود و به تاریخ 1912 در نیویورک مفتوح می گردد، آنها با حاضر کردن غذاها و گذاشتن آنها در باکس های شیشه ای که بعدها دیسپلی نامیده شد دستور برگزیدن خوراک از سوی خود میهمان را می دانند  و بعد از احتساب مبلغ خوراک می توانستند آن را بردارند و این موضوع مایه سرعت بخشی بسیار برای کسانی بود که مایل بودند زود غذای خویش را تحویل گرفته و گرایش کنند یا بروند و بسیار جالب اینکه آنها با تعیین شعار ( ما شغل مادران را راحت کردیم ) باعث رونق زیادی در کسب و کار خود و گسترش آن شدند و البته اینکه این پکش باعث ظهور یک صنعت و کسب و کار جدید در عالم شد و در سالهای 1940 بود که مک دونالد بوجود آمد و امروز شاهد این هستیم که شمار شعبات مک دونالد به 36/899 شعبه در سراسر جهان می رسد.

من با بیان این مثال ها تنها می خواستم به چند جستار اشاره کنم، اول اینکه اگر یک رستوران، فست فود و یا سازمان غذایی، بنیادی و درست عمل کند تا چه اندازه می تواند به رشد خود کمک کند و بزرگ شود و دوم اینکه، فست فودها و رستوران ها و برندهای کامیاب آنهایی هستند که خدماتشان متفاوت است و بی همتا و دنباله روی از سایرین نیست و آنها فقط شبیه خودشان هستند، مثلا مک دونالد MC DONALD از پیش درآمد تنها روی همبرگر تمرکز کرده بود و KFC روی مرغ سوخاری و این عامل باعث موفقیت اغلب آنها گردید.

البته این تنها به این مفهوم نیست که تک محصولی بودن خوب است و هر رستورانی تنها باید روی یک فرآورده تمرکز نماید بلکه در حال آماده بسیاری از رستوران های کامیاب کوشش می کنند از تمام گنجایش خود کاربرد کنند و منوهای متنوع تری تدارک ببینند لغایت حجم اکثریت از مشتریان را بتوانند متعلق به خویش کنند.

 

نحوه راه اندازی فست فود

 

امروزه با سرعت گرفتن تمام مشاغل در گیتی و تغییر در سخیف حیات ها بسیاری از شرایط نیز رو به تغییر است، بخصوص که مردم برای وقت و موعد نسبت به ماضی ارزش بیشتری قائل می شوند. از این جهت حتی موعد صرف کردن وعده های غذائی هم سرعت گرفته و بسیارند کسانی که رغبت دارند غذای خود را سرکار خود میل کنند، بخصوص وعده ناهار که بیشتر افراد سرکار هستند و مستلزم این است که غذای خویش را سریع رغبت کنند و به سرکار خود برگردند، با انتشار این روند حیات بسیاری از خانواده ها در وعده شام هم برای آسان تر بودن به فست فود یا رستوران می روند تمام این توضیحات برای این بود که واقعا به اهمیت بهره‌گیری مردم از رستوران ها و بخصوص فست فودها پی دستگیر شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که خصوصاٌ در ایران در فست فودها از مواد اولیه ناسالم استفاده می شود و بیشتر غذاها از میزان زیادی چربی برخوردارند و کم هستند رستوران هایی که به فکر غذای سالم باشند. اگر بخواهیم با یک نگاه تیزبینانه در بین فست فودها ( تاسیس فست فود ) رسیدگی اتمام دهیم، می بینیم که سیر تکاملی مصرف کننده بودن رستوران ها و فست فودها هر روز رو به افزایش است و کمتر رستورانی را می بینیم که سعی دارد مواد اولیه پروتئینی، سس ها و بسیاری از محصولات مصرفی خود را تولید کنند.

البته این موضوع به لحاظ کارشناسی الی چه اندازه می تواند به سودآوری و اعتبار یک رستوران اضافه کند زیرا که محصولات کارخانه ای در بیشتر فست فود ها کاربرد می شوند و این مایه تکراری شدن غذاها و محصولات این فست فودها می شود ولی ممکن است برای شما هم  قبل آمده باشد که به یک رستوران رفته باشید و ببینید با داشتن یک سس مخصوص و یا یک گونه غذای ویژه لغایت چه اندازه برای خود مشتری جمع کرده و این مایه منحصر بفرد شدن آن رستوران و فست فود و سود آوری بیشتر آن می گردد .

به اعتقاد بنده به عنوان کسی که بیش از بیست سال از عمر خویش را در بهترین رستوران ها بعنوان سرآشپز و مدیر و مدرس صرف نموده ام این مهم نیست که یک سرمایه گذار از اصول آشپزی بصورت کامل مطلع نباشد ولی مهم است که به این کار علاقه داشته باشد و بصورت بنیادی تمامی مبانی مدیریتی در تاسیس فست فود را در دوره های آموزشی در طی فرآیند راه اندازی بیاموزد .

 

عوامل راه اندازی فست فود 


راه اندازی یک فست فود به عوامل زیادی ارتباط دارد از عوامل مالی گرفته الی برگزیدن درست ملک، گونه  ازآنش و یا استیجار ملک و مدت زمان قرارداد، برگزیدن یک تیم مشاور با تجربه و صاحب دانش روز که آن را میتوان مهم ترین عامل دانست زیرا که با داشتن یک مربی و رایزن با تجربه میتوانیم همواره با آموزش اصولی خود را به روز نمائیم و از سطح فروش نکوداشتن برخوردار باشیم.

 

سابقه گروه سرآشپزان آسیا در راه اندازی فست فود 


گروه سرآشپزان آسیا با 22 سنه سابقه در راه اندازی فست فود و تکاپو عملی وعلمی چه در ایران و چه درخارج از مملکت با یک سیاست گذاری متفاوت و با یک راه و روش عمیق در بسیاری از رستورانهای راه اندازی شده سعی براین داشته لغایت کمترمصرف کننده باشد و بیشتر تولید کننده یعنی همانطور که در بهترین رستورانهای جهان گواه این هستیم که حتی سبزی ها مصرفی خود را از باغچه خویش استحصال می کنند ما هم در این تلاشیم که با بالا بردن میزان تولید در رستوران هم غذای تندرست تری به میهمانان ارائه کنیم و هم الی نزدیک زیادی از هزینه ها بکاهیم و مهمتر اینکه از وابستگی به بسیاری از کارخانجاتی که محصولات بی کیفیت فرآوری میکنند بکاهیم و با آموزش صحیح و بنیادی و ارائه بهترین سرویس دهی با بالاترین کیفیت محصولات تولیدی و فایده دهی و میهمان سالاری، خوشنودی هر چه بیشتر میهمان و به راستی اسپانسر را تامین نمائیم.

حال در صورتی که بدنبال سرمایه گذاری اصولی در دامنه راه اندازی فست فود هستید و تمایل دارید مراحل علمی و استاندارد جهانی  راه اندازی فست را بدانید، این مراحل را در پائین برای شما بیان خواهم کرد.

 

 بر آورد هزینه تاسیس فست فود  


جهت تخمین خرج تاسیس فست فود می توانید با گرفتن مشاوره از مشاورین مجرب گروه برترین سرآشپزان آسیا برآوردی دقیق از هزینه های لازم جهت تاسیس فست فود و خود داشته باشید.مشاوره برآورد خرج به شرایط بسیاری وابستگی دارد و مشاوره تیم سرآشپزان آسیا رایگان است از صفر تا صد تاسیس فست فود با شما خواهیم بود.

برآورد هزینه های تاسیس فست فود بسیار متغیر است و به عوامل زیادی بستگی دارد. ابتدا تخمین هزینه تملیک یا استیجار می باشد که بنابر مناطق مختلف متغییر است و اینکه اسپانسر در چه مکانی می خواهد این شغل را اتمام دهد، سپس تخمین هزینه های عمرانی و بخش طراحی و دکوراسیون می باشد که در این دسته ابتدا طرح و نقشه و سپس گونه متریال تعیین کننده هزینه ها می باشد. معمولا براساس هر صد متر چهارگوش میانگین 800/000 تومان تا 1/000/000 تومان برآورد زده می شود، اما برای میزان حداکثر این تخمین نمی طاقت سقفی قائل شد. در اینجا مثالی برای شما بیان خواهم کرد الی مطلب آسان تر لمس شود: در حال حاضربا توجه به تغییرات بها ارز هر متر سنگ امپرادو با بها حداقل 2 میلیون تومان و بیشینه 10 تا 15 میلیون تومان (که در دسته های سفارشی حتی می تاب مبلغی بیش از این خرج نمود)، در بازار فروخته می شود که این سنگ معمولا در کف بکار برده می شود و تنها مربوط به قیمت کف است،  البته سلیقه ها زیاد متفاوت می باشد و بالطبع گونه طراحی و دکوراسیون هم باید براساس موعد و مکان در نظر گرفته Expose شود و بیشتر در محیط‌ هایی مثل فست فود ها از سبک هایی مدرن، پست مدرن،کوبیسم و غیر کلاسیک بهره‌گیری می شود. اما بصورت میانگین برای یک طراحی مناسب، شیک و جذاب مبلغ 2/500/000 تا 3/000/000 تومان مبلغ معقولی می باشد، که این مبلغ مربوط به طراحی ها، کف و حصار ها، سیستم نورپردازی و استیشن بندی ها، گرمایش و Air condition سرمایش و سیستم تهویه و مبلمان می باشد.

 

نحوه راه اندازی فست فود

 

برآورد خرج تجهیزات فست فود


و اما برای تخمین ساز و برگ بخش آشپزخانه فست فود و پخت و پز نیز اینچنین است و برآورد بها ساز و برگ فست فود بر حسب کیفیت و برند وسایل و تجهیزات تعیین می گردد که این دسته نیز به تازگی با دگرگونی ها بها ارز مبتلا دگرگونی ها زیادی گشته است. ولی باید بدانیم که این مبالغ با سیاستگذاری درست و بنیادی و با برگزیدن برند های با کیفیت و بها مناسب بی گمان یک سرمایه گذاری می باشد و شما با نگهداری صحیح این وسایل می توانید برای یک عمر متعلق به کاربرد نمایید و کسب درآمد کنید. در دسته تجهیزات و وسایل طباخ خانه برآورد بها رابطه 100% سر راست با گونه منو دارد اما مبلغ میانگین 150 لغایت 200 میلیون تومان را می تاب برای این بخش در عقیده گرفت. در تقسیم انتهایی کار، خرج های راه اندازی، خرید مواد اولیه غذایی، نوشیدنی و سرمایه در گردش و تبلیغات ظروف و پک های بیرون بر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مهدی چوبکس بازدید : 126 دوشنبه 27 خرداد 1398 نظرات (0)

این روز‌ها برای خیلی از حرفه‌ای‌ها، لینکد‌ین (Linkedin) آلت موثری در شبکه‌سازی شغلی است. بی گمان کارفرمای آینده‌تان یا کسی که پسین می‌خواهد با شما آشنا شود، پیش از ملاقات‌تان نگاهی به پروفایل‌تان در لینکد‌ین می‌اندازد. وانگهی برای حفظ رابطه با همکارانی که با آنها رابطه‌ی دوستی ندارید ولی می‌خواهید پیوستگی حرفه‌ای‌تان را حفظ کنید، لینکد‌ین انتخاب مناسبی است. در این مقاله می‌خوانید که چطور در لینکد‌‌ین یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشید.

اما چگونه می‌توان یک پروفایل خوب در لینکدین داشت؟ اگر این راهنمایی‌های ساده را دنبال کنید نگارش پروفایل را شغل بسیار ساده‌ای می‌یابید.

 

نحوه ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکد‌‌ین

 

اصل مهم


لینکدین یک آلت ارتباطی حرفه‌ای است و با فیسبوک فرق می‌کند. نیاز نیست مشابه فیسبوک استاتوس‌تان را مرتب عوض کنید (در واقع معمولا وقتی پروفایل‌تان را زود به زود به‌روزرسانی می‌کنید این طور برداشت می‌شود که پیگیری پیشه هستید). در برابر باید خودتان را حرفه‌ای شناسایی کنید؛ یعنی یک پروفایل کامل، بدون اشتباهات دستوری و نگارشی ارائه دهید.

 

عکس پروفایل


دو شیوه اندیشه اصلی در مورد به کار بردن عکس پروفایل هستی دارد.

آنها که از لینکدین در درجه‌ی نخست برای استخدام کاربرد می‌کنند عکس تعیین نمی‌کنند. به طور کلی، در کشورهایی مشابه آمریکا و انگلیس کسی برای رزومه‌ی شغلی خود عکس پیمان نمی‌دهد، چون مردم معمولا بر اساس تصویر، به صورت ناخودآگاه تبعیض قائل می‌شوند. با این حال در این کشورها نیمی از حساب‌های لینکد‌ین عکس دارند. این نشان می‌دهد که کاربرد اولیه‌ی لینکدین استخدام نیست، بلکه روشی برای برقراری ارتباط با افرادی است که از پیش می‌شناسید یا برای برقراری وابستگی با شبکه‌ی ارتباطی آنها. در این باره داشتن عکس مهم است، چون اگر مطمئن نباشید که کسی را می‌شناسید یا نه، یک نگاه به عکس او، شما را مطمئن می‌کند.

اگر تصمیم گرفتید برای حساب‌تان عکس قرار دهید، عکسی را برگزیدن کنید که راز لغایت شانه‌های‌تان در آن مشخص باشد، تبسم بر لب داشته باشید و حرفه‌ای به نظر برسید. از آواتار و لوگو کاربرد نکنید، چون نشانه‌ی واضحی از کمبود اعتماد به نفس است.

 

عنوان (Headline)


این دسته به منزله‌ی سکوی پرتاب شخصی شماست: توصیف شما از خودتان در ۱۲۰ واژه یا کمتر. لزوما نباید شغل‌تان را در این دسته بنویسید، به خصوص اگر پیگیری کار دیگری می‌گردید.

 

خلاصه (Summary)


بخش خلاصه فرصتی است الی خودتان را پرتو دهید. بعد از عنوان، چکیده قسمتی از پروفایل شماست که همه آن را می‌خوانند و باید پرتو دهد که شما چه کسی هستید و در چه زمینه‌ای تخصص دارید. ظرفیت ۲۰۰۰ کلمه، فضای زیادی برای خلاقیت به شما می‌دهد.

کلیشه و بیهوده‌گویی را از خلاصه‌تان دور کنید. طوری شروع کنید که گویی می‌خواهید خودتان را به آشنایی که اتفاقی در یک مهمانی ملاقات کرده‌اید شناسایی کنید. اگر در این موقعیت می‌گویید: «من معمار هستم.» بعد نباید در پروفایل‌تان بنویسید: «مشاور پیشگام صنعت عمارت‌سازی، مشتاق ظرافت بصری و ابتکار طراحی»! سادگی و روشنی سخن را مشابه محاوره حفظ کنید.

روی دستاوردهای‌تان تمرکز کنید و نقطه‌ی جذابیت ویژه‌ی خودتان را به زبانی ساده و قابل‌ فهم عرضه کنید. مثلا: «من یک معمار هستم که معتقدم ساختمان‌ها را باید برای حیات و استفاده‌ی سودمند ساخت. من سعی می‌کنم ساختمان‌هایی طراحی کنم که علاوه بر زیبایی، کارآمد هم باشند. این پروژه (نام پروژه) و این پروژه (نام پروژه) نمونه‌هایی از پیشه من است که برگزیده‌ی جشنواره‌ی صنعتی … (نام جشنواره)‌ شده‌ است.»

حتما کلید‌واژه‌هایی را که ملت در گوگل جستجو می‌کنند به پیشه ببرید لغایت وقتی کارفرمایی به تعقیب یک نامزد برای شغل ایده‌آل شما می‌گردد، احتمال اکثریت داشته باشد که به شما برخورد کند.

 

تجربه (Experience)


پروفایل لینکد‌ین شما باید مثل رزومه‌ شما شامل تمام پیشینه‌ی کاری پیوسته شما باشد، با این حال نیازی به وارد کردن همه‌ی جزئیات نیست. هم در عنوان و هم در روشنگری از کلیدواژه ها کاربرد کنید تا کارفرمایان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

لازم نیست همه‌ی کارهای جزئی که در تعطیلات یا فرجام هفته‌ها اتمام داده‌اید را بنویسید، اما نباید در تاریخچه‌ی شغلی‌تان چیز‌های مهم را از قلم بیاندازید.

 

مهارت‌ها و تأییدیه‌ها (Skills and Endorsements)


در این دسته سؤال اصلی این است که لینکد‌ین برای شما ابزاری برای استخدام شدن است یا یک شبکه‌ی ارتباطی.

اگر پیگیری شغل هستید، کار ایده‌آل و شرایط و پیش‌نیاز‌های آن را در نظر بگیرید. اگر آن شرایط را دارید، آنها را در پروفایل‌تان بنویسید. کوشش کنید از اصطلاحات معمول کاربرد کنید لغایت کسی که آنها را جستجو می‌کند، بتواند تند به آن دسترسی پیدا کند. با این حال لغایت حد ممکن ریزبین باشید.

زیاد نگران تاییدیه‌ها نباشید. وقتی که در لینکدین با کسان ارتباط برقرار می‌کنید از آنها خواسته می‌شود مهارت‌های شما را تایید کنند. آنها می‌توانند از وسط مهارت‌های مختلف، موارد مورد عقیده خویش را گزینش و شایستگی شما را در آن موارد تایید کنند. لینکدین مهارت‌های شما را به صورت خودکار بر بنیاد تعداد تاییدیه‌هایی که گرفته‌اید مرتب کرده و نمایش می‌دهد، با این حال می‌توانید از امکان مدیریت تاییدیه‌ها استفاده کنید و لغایت حدی بر نحوه‌ی نمایش آنها کنترل داشته باشید. همچنین اگر بخواهید مهارت خاصی در پروفایل شما بالاتر نمایش دیتا شود، می‌توانید از مخاطبان خود در لینکدین درخواست کنید استحقاق شما در آن مهارت را تایید کنند.

 

تحصیلات (Education)


وقتی چند سال سابقه‌ی کار داشته باشید نیاز نیست حتما توصیفی از مدرک‌تان و ارتباط و تناسب آن با کار‌تان ارائه دهید. اما حتما حداقل عنوان و نوع مدرک‌تان را مشخص کنید.

 

علایق (Interests)


قانون کلی این است که سرگرمی‌هایتان را ننویسید.

نوشتن سرگرمی‌ها و تفریحات مربوط به اوقات فراغت در پروفایل لینکد‌ین یا ناشیانه به عقیده خواهد رسید یا خسته‌کننده. به «دوستان‌ فیسبوکی‌تان» بگویید که عاشق خانواده‌تان هستید، نه به شبکه‌ی ارتباطی‌تان در لینکد‌ین! همواره حیات حرفه‌ای‌تان را از حیات خانوادگی و سرگرمی‌های آن متمایز نگه‌ دارید.

اما علایق حرفه‌ای‌تان را بنویسید، مثلا اینکه در زمینه‌ی خاصی تخصص دارید، دوره‌ای را گذرانده‌اید یا پیشه داوطلبانه‌ای انجام داده‌اید.

مهدی چوبکس بازدید : 91 یکشنبه 26 خرداد 1398 نظرات (0)

تاریخچه  راه اندازی فست فود


فست فود برای اولین بار در کشور امریکا، در یک فست فود بنام اتومات شکل گرفت که ایده این نام یک الهام از  نزدیک  شدن صنعت خوراک به خودکار شدن و سرعت بخشیدن آن بود و به تاریخ 1912 در نیویورک باز می گردد، آنها با حاضر کردن غذاها و قراردادن یا آنها در باکس های شیشه ای که در آینده دیسپلی نامیده شد پروانه برگزیدن خوراک از جانب خود میهمان را می دانند  و پس از بشمارآوردن مبلغ خوراک می توانستند آن را بردارند و این موضوع باعث سرعت بخشی بسیار برای کسانی بود که مایل بودند زود غذای خود را تحویل گرفته و رغبت کنند یا بروند و زیاد جالب اینکه آنها با تعیین شعار ( ما پیشه مادران را راحت کردیم ) مایه رونق زیادی در کسب و کار خود و توسعه آن شدند و البته اینکه این انفجار مایه پیدایش یک صنعت و کسب و کار جدید در عالم شد و در سالهای 1940 بود که مک دونالد بوجود آمد و امروز گواه این هستیم که شمار شعبات مک دونالد به 36/899 شعبه در سراسر عالم می رسد. در سال 1991 بود که KFC  ( Kentucky fried chicken ) بوجود آمد و تعداد آن الان به بیش از 20/000 شعبه در 123 مملکت از دانشمند می رسد.

من با بیان این مثال ها تنها می خواستم به چند موضوع اشاره کنم، اول اینکه اگر یک رستوران، فست فود و یا سازمان غذایی، بنیادین و درست عمل کند لغایت چه اندازه می تواند به رشد خویش کمک کند و کبیر شود و دوم اینکه، فست فودها و رستوران ها و برندهای موفق آنهایی هستند که خدماتشان متفاوت است و بی همتا و تقلید از دیگران نیست و آنها تنها مانند خودشان هستند، مثلا مک دونالد MC DONALD از ابتدا تنها روی همبرگر تمرکز کرده بود و KFC روی مرغ سوخاری و این عامل مایه کامیابی بیشتر آنها گردید.

البته این تنها به این مفهوم نیست که تک محصولی بودن خوب است و هر رستورانی تنها باید روی یک محصول تمرکز نماید بلکه در حال حاضر بسیاری از رستوران های کامیاب سعی می کنند از تمام ظرفیت خویش استفاده کنند و منوهای گوناگون تری تدارک ببینند تا حجم اکثریت از مشتریان را بتوانند از آن خود کنند.

امروزه با سرعت اخذ تمام مشاغل در جهان و تغییر در سبک زندگی ها بسیاری از شرایط نیز رو به تغییر است، بخصوص که ملت برای وقت و موعد نسبت به ماضی ارزش اکثریت قائل می شوند. از این جهت حتی سررسید صرف کردن وعده های غذائی هم سرعت گرفته و بسیارند کسانی که رغبت دارند غذای خویش را سرکار خود میل کنند، بخصوص وعده ناهار که اغلب کسان سرکار هستند و مستلزم این است که غذای خود را تند میل کنند و به سرکار خویش برگردند، با انتشار این روند زندگی بسیاری از خانواده ها در وعده شام هم برای آسان تر بودن به فست فود یا رستوران می روند تمام این توضیحات برای این بود که واقعا به اهمیت بهره‌گیری مردم از رستوران ها و بخصوص فست فودها پی برده شود، اما متاسفانه گواه هستیم که خصوصاٌ در ایران در فست فودها از مواد اولیه ناسالم بهره‌گیری می شود و بیشتر غذاها از میزان زیادی چربی برخوردارند و کم هستند رستوران هایی که به اندیشه غذای سالم باشند. اگر بخواهیم با یک نگاه تیزبینانه در بین فست فودها ( راه اندازی فست فود ) رسیدگی سپریدن دهیم، می بینیم که سیر تکاملی مصرف کننده بودن رستوران ها و فست فودها هر روز رو به افزایش است و کمتر رستورانی را می بینیم که کوشش دارد مواد اولیه پروتئینی، سس ها و بسیاری از محصولات مصرفی خود را فرآوری کنند.

البته این موضوع به لحاظ کارشناسی الی چه اندازه می تواند به سودآوری و اعتبار یک رستوران اضافه کند زیرا که محصولات کارخانه ای در اغلب فست فود ها استفاده می شوند و این مایه تکراری شدن غذاها و محصولات این فست فودها می شود اما ممکن است برای شما هم  قبل آمده باشد که به یک رستوران رفته باشید و ببینید با داشتن یک سس مخصوص و یا یک نوع غذای ویژه الی چه اندازه برای خویش مشتری جمع کرده و این مایه منحصر بفرد شدن آن رستوران و فست فود و سود آوری اغلب آن می گردد .

به اعتقاد بنده به عنوان کسی که بیش از بیست سنه از عمر خود را در بهترین رستوران ها بعنوان سرآشپز و مدیر و آموزگار صرف نموده ام این مهم نیست که یک سرمایه گذار از اصول آشپزی بصورت کامل مطلع نباشد ولی مهم است که به این شغل علاقه داشته باشد و بصورت بنیادین تمامی مبانی مدیریتی در تاسیس فست فود را در دوره های آموزشی در طی پروسه راه اندازی بیاموزد .

 

عوامل تاسیس فست فود 


راه اندازی فست فود به عوامل زیادی وابستگی دارد از عوامل مالی گرفته لغایت گزینش صحیح ملک، گونه  مالکیت و یا استیجار ملک و مدت زمان قرارداد، انتخاب یک تیم مشاور با تجربه و صاحب دانش روز که آن را میتوان مهم ترین عامل دانست زیرا که با داشتن یک مربی و مشاور با تجربه میتوانیم همواره با آموزش اصولی خود را به روز نمائیم و از سطح فروش خوبی برخوردار باشیم.

 

راه اندازی فست فود

 

راه اندازی فست فود به شرط محصولات سالم و با کیفیت


دلایل تاسیس یک فست فود متفاوت است اگر بخواهیم بصورت تخصصی بر روی ساختار منو صحبت کنیم بهتر است بگوئیم هر منو باید تنوع غذایی احسان را در خود گنجانده باشد و از تمام گروه های غذایی در آن منو هستی داشته باشد برای مثال هم غذاهایی با گوشت قرمز هم گوشت مرغ و محصولات دریایی و البته که باید هر منویی برای کسانی که وجترین هستند و بیشتر از گروه سبزی ها بهره‌گیری می کنند غذاهای گیاهی و سالم نیز داشته باشد و جه بسا  که از دیر باز در کناره غذاهای پروتئینی مختلف نیز از گروه سبزیجات به شکلهای مختلف استفاده می شده است ، این بسیار مهم است که امروزه با افزایش سطح فرهنگ در بین مردم به نسبت خواسته های آنها نیز از رستوران ها و فست فودها نسبت به پیش اغلب شده است، فست فودها در این روزها کلکسیونی از ایده های خلاق هستند، چه در حوزه طراحی و دکوراسیون، نوع مبلمان و چیدمان، نوع ظروف زیاد شیک و زیبا و چه در دامنه تمینگ، برای نمونه در بسیاری از فست فودها گواه این هستیم که برای رفاه میهمان و سرگرم نمودن او کتابخانه و یا سرگرمی های دیگر نیز هستی دارد، ولی بدبختانه شوربختانه فست فود در مملکت ما به سمت و سوی احسان حرکت نمی کند زیرا که در قدم اول دغدغه یک سرمایه گذار باید سلامت میهمان خود باشد و سرویس دهی به مدعوین را چه به لحاظ  غذایی و چه به لحاظ  پذیرایی همچون پذیرایی از خانواده خویش بداند و در این چهره است که موفقیت حاصل می شود.

 

 بر آورد خرج راه اندازی فست فود  


جهت برآورد هزینه راه اندازی فست فود می توانید با دریافت مشاوره از مشاورین کارآزموده گروه برترین سرآشپزان آسیا برآوردی ریزبین از خرج های لازم جهت راه اندازی فست فود و خویش داشته باشید.مشاوره برآورد خرج به شرایط بسیاری ارتباط دارد و مشاوره تیم سرآشپزان آسیا مجانی است از صفر تا صد راه اندازی فست فود با شما خواهیم بود.

برآورد هزینه های راه اندازی فست فود بسیار متغیر است و به عوامل زیادی پیوستگی دارد. پیش درآمد برآورد هزینه تملیک یا استیجار می باشد که بنابر مناطق مختلف متغییر است و اینکه سرمایه گذار در چه مکانی می خواهد این شغل را اتمام دهد، سپس برآورد هزینه های عمرانی و بخش طراحی و دکوراسیون می باشد که در این بخش پیش درآمد طرح و نقشه و سپس گونه متریال تعیین کننده هزینه ها می باشد. معمولا طبق هر صد متر مربع میانگین 800/000 تومان لغایت 1/000/000 تومان تخمین زده می شود، ولی برای میزان بیشینه این برآورد نمی تاب سقفی قائل شد. در اینجا مثالی برای شما بیان خواهم کرد الی مطلب آسان تر لمس شود: در حال حاضربا توجه به دگرگونی ها بها ارز هر متر سنگ امپرادو با قیمت کمینه 2 میلیون تومان و حداکثر 10 الی 15 میلیون تومان (که در دسته های سفارشی حتی می طاقت مبلغی بیش از این خرج نمود)، در بازار فروخته می شود که این سنگ معمولا در کف بکار اسیر می شود و فقط مربوط به بها کف است،  البته سلیقه ها بسیار متفاوت می باشد و بالطبع نوع طراحی و دکوراسیون هم باید طبق زمان و فضا در نظر گرفته Expose شود و اغلب در محیط‌ هایی مشابه فست فود ها از سبک هایی مدرن، پست مدرن،کوبیسم و غیر کلاسیک استفاده می شود. ولی بصورت میانگین برای یک طراحی مناسب، شیک و جذاب مبلغ 2/500/000 الی 3/000/000 تومان مبلغ معقولی می باشد، که این مبلغ مربوط به طراحی ها، کف و دیوار ها، سیستم نورپردازی و استیشن بندی ها، گرمایش و Air condition سرمایش و سیستم تهویه و مبلمان می باشد.

 

برآورد هزینه ساز و برگ فست فود


و اما برای تخمین تجهیزات تقسیم آشپزخانه فست فود و پخت و پز نیز اینچنین است و برآورد بها تجهیزات فست فود بر حسب کیفیت و برند وسایل و تجهیزات تعیین می گردد که این دسته نیز اخیرا با تغییرات قیمت ارز دچار تغییرات زیادی گشته است. ولی باید بدانیم که این مبالغ با سیاستگذاری درست و اصولی و با انتخاب برند های با کیفیت و بها مناسب قطعا یک سرمایه گذاری می باشد و شما با نگهداری صحیح این وسایل می توانید برای یک عمر متعلق به استفاده نمایید و کسب درآمد کنید. در تقسیم تجهیزات و وسایل آشپزخانه برآورد قیمت رابطه 100% مستقیم با نوع منو دارد ولی مبلغ میانگین 150 لغایت 200 میلیون تومان را می نا برای این تقسیم در عقیده گرفت. در بخش انتهایی کار، خرج های راه اندازی، خرید مواد اولیه غذایی، نوشیدنی و سرمایه در گردش و تبلیغات ظروف و پک های خارج بر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اما در این بخش نیز بسته به گونه کار می نا مبلغ دست کم 50/000/000 تومان مبلغ میانگین و 70 الی 100 میلیون تومان رابرای عملکرد مثبت مبلغ مناسبی دانست.

مهدی چوبکس بازدید : 155 جمعه 24 خرداد 1398 نظرات (0)

لکه های روی تشک معمولا دربرگیرنده وارانتی نمی شوند و شما نمی توانید تشک لک شده خود را با تشکی نو تعویض کنید، اما اگر شما سریع اقدام کنید و قدم های راستی بردارید، پاک کردن آن ها از روی تشک کار ساده ای است. ما برای تهیه این راهنمای ساده با کارآزمودگان پاکیزگی رایزنی کرده و برای پاک کردن هر کدام از گونه ها گوناگون لکه ها از روی پارچه تشک بهترین گذرگاه را شناسایی کرده ایم.

 

روش پاک کردن انواع  لکه ها از تشک

 

لکه های گوناگون را با این انحاء بطور کامل منزه کنید


صرف عقیده از این که چه نوع لکه ای را می خواهید از روی تشک خود پاک کنید، نخست باید به برچسب نحوه نگهداری نصب شده بر روی تشک که توصیه های تولید کننده و موارد احتیاط بر روی آن نوشته شده است مراجعه کنید. هرگز تشک را با آب یا مایع شستشو خیس نکنید. تشک ها، بخصوص تشک های مموری فوم، برای خیس شدن طراحی نشده اند. آن ها سریع خشک نمی شوند و  اگر تشک شما برای مدتی نمور بماند بو می گیرد و یا حتی به کپک و قارچ آلوده می شود.

مالیدن الکل، پراکسید هیدروژن، سرکه، مواد شوینده ، تمیزکننده های خانگی مبتنی بر مرکبات و مایع ظرفشویی همگی لکه بر های خوبی هستند، که مگ رابرتس، مدیر خدمات پاکیزگی مالی مید، استفاده از کل آن ها را توصیه می کند، اما تمیز کننده باره علاقه او ترکیبی از سه چهارم لیوان آب گرم، یک چهارم لیوان سرکه، و یک قاشق خوراک خوری مایع ظرفشویی است که باید در یک بطری افشانه ریخته شود.

 

کارشناسان این پنج گام پایه ای را برای پاک کردن رایج ترین گونه ها لکه ها توصیه می کنند 

  • جذب : برای لکه های تر ، با یک حوله خشک آن را جذب کنید. حوله را روی لکه فشار دهید و الی زمانی که حوله نتواند مایع اکثریت جذب کند به خشک کردن پیوسته دهید. برای لکه های خشک روی تشک، پاک کردن و خارج کردن کثیفی بیشتر یک پارچه خیس را به نرمی روی لک  بکشید و سپس به سراغ گام دوم بروید.
  • مایع ظرفشویی را اضافه کنید : مایع نظافت خویش را روی تقدیر ناپاک شده افشانه کنید یا با دستمالی روی آن بکشید. برخی از لکه های روی تشک مشابه خون باید 10 الی 15 دقیقه آغشته به مایع پاکیزگی باقی بماند.
  • پاک کردن : یک پارچه خشک یا حوله کاغذی را روی لکه آغشته به مایع پاکیزگی اختناق داده و آن را منزه کنید. این کار را الی زمانی که سایر نتوان مایع اکثریت را جذب کرد پیوستگی دهید. در صورت بیچارگی مراحل دوم و سوم را مجددا تکرار نمائید.
  • خشک کردن با هوا : خارج قراردادن یا تشک در معرض نور خورشید خیلی عالی است ولی در صورتی که این کار شدنی نباشد، از حداکثر روشنایی و جریان هوایی که در اطاق می توانید از آن مستفیض شوید کاربرد کنید. پنجره ها را باز کنید و پرده و کرکره ها را کنار بزنید، و از یک پنکه یا هر نوع بادبزن دیگر برای ایجاد جریان هوا در اتاق کاربرد کنید. بسته به اندازه لکه روی تشک ، خشک شدن آن بطور کامل می تواند چند ساعتی درازا بکشد.
  • بو زدایی : برای از میان بردن و جذب کردن بوهای بد، زمانی که تشک کاملا خشک شده باشد کمی جوش شیرین روی آن بپاشید. برای پخش راحت تر جوش شیرین روی تشک می توانید از یک الک بهره‌گیری کنید.

 

انواع لکه های گوناگون روی تشک


برای دریافت نتیجه بهتر می توانید از این روش ها و منزه کننده ها روی لکه های گوناگون نسبت به ویژگان آن ها کاربرد کنید.

 

۱- خون


از چه چیزی کاربرد کنیم : سرکه سفید یا پراکسید هیدروژن 3%

روش کاربرد : مقدار کمی سرکه یا پراکسید روی لکه روی تشک بریزید. در صورتی که از سرکه بهره‌گیری می کنید دستور دهید 10 دقیقه بماند و سپس با خفقان دادن پارچه ای ، آن را خشک نمائید و در چهره دربایستن این شغل را چند بار تکرار کنید. اگر از پراکسید کاربرد نمائید در تماس با خون کف خواهد کرد. کف را منزه کنید و اجازه دهید برای 5 دقیقه بماند. سپس با یک حوله خیس شده با آب سرد روی تشک بکشید تا سرکه یا پراکسید کاملا پاک شود. سپس فرمان دهید تا در معرض هوا خشک شود.

 

۲-ادرار


از چه چیزی استفاده کنیم : مایع پاکیزگی لوازم منزل آنزیمی از قبیل شوینده های ویژه لکه های حیوانات خانگی (این شوینده ها برای تجزیه و از بین بردن پروتئین هایی که سبب برپایی بوهای بد می شوند بهتر هستند.)

 طریق بهره‌گیری : بعد از جذب پیشاب بر اساس روالی که در گام 1 توضیح داده شد، مایع نظافت را روی لکه بریزید و فرمان دهید 15 دقیقه بماند تا آنزیم کار خود را اتمام دهد. سپس با کشیدن حوله ای که در آب سرد خیس شده است آن را منزه کنید. سپس بر طبق گام های سوم و چهارم عمل می کنیم.

 

۳- ادرار حیوانات


از چه چیزی بهره‌گیری نماییم : مایع نظافت لوازم منزل آنزیمی مخصوص لکه های حیوانات خانگی

روش بهره‌گیری : بعد از جذب پیشاب بر اساس روالی که در گام 1 روشنگری دیتا شد، با افزودن وزن و تنگنا بیشتر مایع بیشتری را جذب کنید. چند حوله کاغذی یا یک حوله پارچه ای روی تقدیر لک شده پیمان دهید و  برای دقایقی، چند کتاب روی حوله ها بگذارید. این پیشه را با جایگزینی حوله ها با حوله خشک چند بار تکرار کنید. پارچه خیس شده با آب سرد را روی لکه بکشید. یک دقیقه صبر کنید و سپس شوینده آنزیمی را روی منطقه آلوده بریزید و برای 15 دقیقه فرمان دهید لغایت آنزیم ها پیشه خویش را سپریدن دهند. سپس بطور کامل مایع شوینده را با حوله خارج بکشید و خشک کنید. اگر بعد از خشک شدن بوهای بد یا پرتو لک باقی مانده بود از ضد بوی حیوانات خانگی یا از شامپوی فرش استفاده کنید.

 

۴- قهوه


از چه چیزی استفاده نماییم : از ترکیبی که در ابتدای این یادداشت از مگ رابرتس نقل کردیم کاربرد کنید.

روش کاربرد : در صورت اخیر بودن لکه ابتدا آن را با حوله جذب کنید. در صورت خشک بودن ، یک دستمال خیس شده با آب گرم روی آن بکشید. با یک پارچه کم رنگ قهوه را از پارچه تشک بیرون بکشید. برای بازدارندگی از توزیع شدن رنگ از کنار ها شروع کرده و به سمت تو بکشید. لغایت زمانی که سایر رنگ قهوه ای روی پارچه شما منتقل نشود به این شغل پیوسته دهید. یک پارچه تمیز را داخل ظرفی از محلول سرکه فرو کنید و روی قسمت آلوده از خارج به تو بکشید. اگر قهوه شما حائز شکر و یا کرم بوده است ، دستمالی را با مخلوطی از شوینده و آب گرم خیس کرده روی تقدیر لک شده بکشید.

 

۵-روغن غذا یا لوسیون


از چه چیزی استفاده کنیم : جوش شیرین ، مایع ظرفشویی

روش استفاده : هر قدر از روغن را که می توانید از روی تشک خارج کنید. می توانید برای این شغل از یک کارت بانکی بهره‌گیری کنید. سپس جوش شیرین را روی سرنوشت لک شده بپاشید و فرمان دهید 20 دقیقه بماند. جوش شیرین را از روی تشک منزه کنید. چند قطره از مایع ظرفشویی را در آب گرم حل کرده و با یک دستمال روی لکه بکشید و سپس با حوله خشک کنید.

مهدی چوبکس بازدید : 109 یکشنبه 12 خرداد 1398 نظرات (0)

همانطور که می دانید آموزش نقش بسیار مهمی در رشد و اعتلای بشریت در تمام دوره ها تاریخ داشته است، در این عصر فعلی نیز با پیشرفت تمام علوم، دانش کله پزی نیز جان بازپسین ای گرفته است. انگیزه اینکه طباخی را یک دانش می نامیم ، این است که  با سلامت انسان رابطه ای سر راست دارد یک سرآشپز یا یک آشپز می توانند غذایی طبخ کند که شخص با تمایل نمودن آن غذا، نه تنها بتواند دانستن سیری کند بلکه کارایی بسزایی در سلامت فیزیکی و روانی شخص نیز داشته باشد، کما اینکه بسیاری از بزرگان و دانشمندان ما نیزهمچون ابوعلی سینا و افلاطون در بسیاری از کتب خویش در باره این سوژه مطالب بسیاری ذکر نموده اند.

با پروا به اهمیت صنعت آشپزی آکادمی سرآشپزان آسیا به برگزاری دوره‌های مقدماتی و مترقی در دامنه آموزش آشپزی پرداخته است و بعد از سرانجام دوره به شرکت کنندگان مدرک بین المللی TEF استرالیا و مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای مملکت تقدیم می‌گردد.

 

آموزش آشپزی و اهمیت آن برای مهاجرت

در سده های بازپسین با شناساندن علم طباخی از راه اساتید و بزرگانی همچون آگوست اسکوفیر ( والد علم امروزین طباخی ) به جهانیان و تعلیم فنون و رموز طباخی اهمیت بیشتری به یادگیری آکادمیک آشپزی در عالم داده شده است که آن را به گرد از مشاغل مهارتی و پردرآمد تبدیل کرده است.

امروزه دانشجویان سلسله طباخی در بهترین دانشگاه های کله پزی دنیا همچون دانشگاه Le Cordon Bleu و دانشگاه CIA (The culinary institute of America ) دوره های تکمیلی طباخی خویش را لغایت رسیدن به درجه Master Chef تا 15 سنه  طی می کنند الی تحصیلات خود را تکمیل نمایند و مهارت ها را بصورت کامل بیاموزند .

در ایران نیز در سالهای اخیر پروا زیادی به این دانش شده است و کلاسهای زیادی جهت آموزش آشپزی تشکیل می شود ، اما کمتر دیده می شود آموزشگاهی با رعایت اصول مدیریتی و با دلسوزی، فنون و رموز طباخی را به هنرجو آموزش دهد و آنها را فاش نماید زیرا که بسیاری از این مربیان ممکن است با گذراندن دوره های اختصار مدت آموزش آشپزی توانسته باشند تصدیق (رانندگی) آموزشی را کسب نمایند ،  ولی تجربه مفیدی در این گویه گزین کردن نداشته باشند و هم اینکه اغلب آموزشگاهها ، آموزشهای خویش را بصورت تئوری انجام می دهند و هنرجو هیچ کار عملی مفیدی در کلاس سپریدن نمی دهد  تا بتواند سوالات و چالش های ذهنی خود را پشت سر بگذارد و به چیرگی برسد و در اصطلاح از بعد این پیشه برآید چه بسا که بسیاری از هنر جویان این آموزشها را جهت اقامت به کشورهای دیگر میگذرانند و داشتن مهارت در تعلیم در کنار مدرک معتبر قابل برگردان در سایر کشورها اولویت زیاد مهمی محسوب میگردد.

از جمله مشاغل های مورد دربایستن در فهرست دولت های اروپایی و غربی مخصوصا برخی مشاغل خدماتی نظیر آشپزی و سرآشپزی هم وجود دارد که فرصت هایی را برای چندی از شاغلین آنها پدید آورده است. در اینجا نگاهی اجمالی به این دو عنوان شغلی داریم.

 

اهمیت مدرک آشپزی برای مهاجرت


برخلاف تصوری که بیشتر ساکنان کشور های غیرغربی از کشورهایی همانند کانادا دارند و آنها را فقط با آزمایشگاه ها، موسسات و کارخانه های بزرگ و نظایر اینها می شناسند، تقسیم خدمات نقش عظیمی در ارتقا استانداردهای حیات در این کشورها داشته و کماکان دارد و به همین انگیزه از گستره و اهمیت زیادی برخوردار است. افزایش رفاه، عموماً منجر به افزایش احتیاج در این دسته ها می شود و در این بین مشاغلی که به چیزی ما فوق ادب عمومی دیپلم دبیرستان نیازمند هستند به طور مثال در مورد طباخی به ذائقه قوی، پروا بیشتری شده است. به همین خاطر به موازات احتیاج به تخصص هایی چون پزشکی و مهندسی، کشورهای پیشرفته به طیف گسترده ای از چنین مشاغلی چون آشپز چیره دست هم نیازمند هستند که احتمالاً در نخست پیشه درآمد آنها چندان قابل پروا نباشد ولی به دلیل بیچارگی زیاد، کارگماری آنها تضمین شده است، ضمن اینکه اگر فرد به واقعیت دارای استعداد در این حوزه باشد، می تواند بعدها از درآمد بالاتری هم برخوردار شود.

نکته ای که باید در باره اهمیت آموزش آشپزی و دیگر مشاغل باره توجه پیمان گیرد اهمیت «شاغل بودن» در کشورهایی اروپایی است. این دوگانه ارزشی- ضدارزشی شاغل بودن در مساوی بیکار بودن (البته بیکاری نه از سر زورکردن یا سستی بلکه به معنای سستی) با آنچه ما در ایران نگریستن می نماییم تفاوت دارد. در ایران ممکن است جوانی (که احتمالاً به غیر از داشتن یک دیپلم دبیرستانی فاقد هر نوع مهارت و تجربه ای است) با وجود فرصت انجام یک کار (که از نظر او سطح پایینی داشته باشد) از آن امتناع کند و برای مدت ها به همین بهانه بیکار در خانه بماند و خانواده، رفقا و آشنایانش هم به او حق بدهند ولی در کشورهایی مترقی چون بیکاری و استفاده از خدمات رایگان دولتی که پول آن از جیب شاغلان (از روش پرداخت مالیات) پرداخت می شود منجر خواهد شد، مقبول هیچکس نیست. این نکته از این رو ذکر شد که بر احد از تفاوت های فرهنگی کلیدی بین اهالی  اروپا  و ایران تاکید شود.

آشپزان و سرآشپزان در طیف گسترده ای از مکان ها استخدام می شوند: رستوران ها، هتل ها، مراکز خدمات عمومی، مریض خانه  ها، مراکز آموزشی و حتی موسسات تحقیقاتی. برای این بنیاد-نهاد-سازمان ها و سازمان ها چیرگی آشپزی، تجربه موفق و مدرک مرتبط رسمی با آشپزی (نظیر دوره های آموزشی معتبر بین المللی) زیاد مهم تر از تحصیلات دانشگاهی است ولی با تحصیلات و آموزش، فرد می تواند با طیف بیشتری از غذاها آشنا شود و مهم تر از آن، دانش حاکم بر پیرامون های چیره دست تر را تجربه کند. برای آنکه با ابعاد این سوژه آشنا شویم باید یادآوری نماییم که بعنوان نمونه در شهر ۳ میلیون نفره تورنتو واقع در کانادا بیش از ۹۰۰۰ رستوران و ۱۲۰ هتل هستی دارد که درخواست کننده شمار زیادی آشپز هستند. تعداد این موارد در بعضی شهرها از این شمردن نیز فراتر است.

برخی از سرآشپزها بعد از کسب شهرت به راه اندازی رستوران ویژه خود اقدام می کنند لغایت از طریق خویش فرمایی و تاسیس رستوران و پیشه آفرینی درآمد بیشتری کسب کنند. اکنون در مناطق کهن تر در تورنتو شمار زیاد زیادی رستوران های خیلی کوچک اما با کیفیت غذایی بالا هستی دارند که به صورت فامیلی گردانیدن می شوند و هر شب (مهم نیست چندمین شب هفته در کدامین ماه سنه باشد) پر از مشتری هایی هستند که آنجا را مکانی دنج برای دیدار با دوستان می دانند.

مهدی چوبکس بازدید : 267 یکشنبه 12 خرداد 1398 نظرات (0)

با هستی رشد اقتصادی قابل توجه در اکثر کشورهای بازپسین خودسالاری مکشوف و بلوک شرق اروپا، ولی به نظر می‌رسد ارمنستان هنوز نتوانسته است ذیل بار چالش اقتصادی عالم در سال 2008 میلادی، کمر راست کند ضمن اینکه بازار مسکن در این کشور همچنان به شدت دچار نقص و کمبود است. این مملکت کوچک و زیبا با جمعیتی نزدیک 1.5 میلیون نفری در سال 1990 میلادی از شوروی سابق خودسالاری یافت و در طول تاریخ خویش با بحران‌های متعددی نظیر نسل کشی ارامنه و زمین لرزه مخرب دهه 90 میلادی دست و پنجه نرم کرده است.

این کشور هم‌اکنون یگانه از ارزان‌ترین بازارهای مسکن ناحیه را نیز در برگزیدن دارد و دولت با ارائه طرح‌های گوناگون قصد دارد احتیاج جدی به مسکن در ارمنستان را مرتفع کند.

 

قیمت مسکن در ارمنستان

 

وضعیت کلی بازار املاک در ارمنستان


شرایط مسکن و بها ملک در ارمنستان ، به خصوص در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 میلادی تحت کارایی درگیری‌های این مملکت و جمهوری آذربایجان بر سر ناحیه خودمختار قره‌باغ و سرازیر شدن 350 هزار پناهجو به این کشور قرار داشته است.

همچنین در سنه 1988 میلادی، وقوع زمین رعشه مخرب شمال ارمنستان مایه شد تا حدود 17 درصد از منازل مسکونی این کشور غیرقابل سکونت شود. علاوه بر تمام این‌ها، ارمنستان گواه کاهش میزان ساخت و ساز مسکن بوده است که این مساله چگونگی بدمسکنی را در این کشور تشدید کرد.

چالش‌های فوق، دولت را ناچار به اجرای بعضی اصلاحات در بخش مسکن کرد و از سال 1989 میلادی چندین و چند قانون، آیین نامه و سیاست‌های مختلف در جهت حل مشکل سرپناه ملت زلزله زده و پناهجو به کار گرفته شد الی بدین ترتیب مشکلات ناشی از منزل و زمین ساماندهی شود.

دولت در ضمن در راستای خصوصی سازی دسته مسکن، سیستم کنترل و مدیریت بازار مسکن را راه اندازی کرد لغایت روند قانونمندی و و ثبت ساختمان‌ها و سرپناه‌های غیر قانونی تسریع شود و بدین ترتیب بازار تامین مالی مسکن رونق گرفته و مشکلات طبقه متوسط جامعه نیز مرتفع شود.

 

مشکلات بخش مسکن در ارمنستان


یکی از مشکلات خرید ملک در ارمنستان این است که دولت کماکان طرح جامع سیاست مسکن ملی را جهت رفع کارساز تمام دشواری ها مسکن جامعه ارائه و اجرا نکرده است.

ازسوی دیگر، به انگیزه اجرای ضعیف، طرح ارائه سهام مسکن در بازار بورس هم از کار افتاد. بنظر می‌رسد با گذشت بیشاز 19 سنه از فروپاشی شوروی سابق، کوچ به یک سیستم جدید تامین مسکن در ارمنستان به کندی پیش می‌رود.

گرچه اجرای پروژه‌هایی همانند ارتقای زیرساخت‌های همگاهی و بازبینی بر خدمات عمومی که از حفظ و حفاظت آپارتمان‌های مسکونی حمایت می‌کنند، یکی از جدی‌ترین اولویت‌های دولت محسوب می‌شود ولی بنا بر گزارش‌های اعلامی، فقط 20 درصد از آپارتمان‌های مسکونی ثبت شده در این طرح برای رفع دشواری ها مسکن مردم کارساز هستند.

 

دخالت دولت برای شفا وضعیت مسکن


این طرح‌های دولتی در سطح وسیع منوط به عواملی چون بی مسئولیتی ساکنین نسبت به نگهداری و صیانت از فضای مشاعات، سستی آیین نامه خدماتی، سستی رقابت، عدم پرداخت هزینه تعمیرات و نگهداری ازسوی دولت‌های محلی، عدم اطلاعات کافی ساکنان آپارتمان‌ها از آیین نامه و حقوق پیوسته و ضعف مهارت‌های مدیریتی در بدنه نظارتی است.

بنابراین، لزوم شکل گیری نهادهای نظارتی و مدیریتی در امر تامین و نگهداری هرچه بهتر ساختمان‌های مسکونی در ارمنستان اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.

ازسوی دیگر، به علت محدودیت بودجه، هیچ طرح سرمایه‌گذاری برای توسعه شهری و با منظور اسکان جمعیت رو به رشد به خصوص در پایتخت ارمنستان یعنی «ایروان» وجود ندارد.

همچنین، در ارمنستان هیچ طرح یکپارچه دولتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر به چشم نمی‌خورد. در همین راستا، دولت ارمنستان، در طرح‌ اجرایی 5 ساله حدفاصل سال‌های 2008 تا 2012 میلادی، پروا ویژه‌ای به پروژه‌های مسکن برای زلزله‌زدگان و پناهجویان داشته است.

 

وضع امروز خرید منزل در ارمنستان


بازار املاک در ارمنستان، طی سال‌های 2002 لغایت 2008 میلادی به میزان قابل توجهی رشد کرده به طوری که قیمت‌ها 570 درصد رشد داشته‌اند. در سنه 2009 میلادی، اقتصاد ارمنستان نیز دل آزرده از بحران اقتصادی اروپا و آمریکا، مبتلا لطمه شدید شد و بعد از آن قیمت املاک و مسکن طی سال‌های بعد متعلق به رو به تفریق رفت.

قیمت مسکن در ارمنستان، حدفاصل سال‌های 2014 لغایت 2017 میلادی بدون تغییر باقی ماند الی اینکه در سال جدید میلادی شاهد رشد 2 درصدی قیمت‌ها بودیم.

آن طور که آمارها نشانه می‌دهد، نرخ رشد قیمت مسکن در ارمنستان قبل از سال 2008 میلادی با نرخ رشد تولید ناخالص درونی آن از 2.4 میلیارد دلار در سنه 2003 لغایت 11.7 میلیارد دلار در سنه 2008) مساوی بوده است.

 

تامین مالی برای خانه‌دار شدن مردم


دولت ارمنستان، در کناره طرح‌ها و سیاست‌های گوناگون تامین مسکن، چندین طرح تامین مالی را نیز با قصد تسهیل روند خانه‌دار شدن اتباع این کشور ارائه کرده‌است.

در همین راستا، دولت ارمنستان بخش تامین مالی مسکن را با منظور اطمینان از تاثیر طرح‌های مسکن، تنظیم کرد. یگانه از اهداف اصلی دولت در این زمینه، حمایت از شکل گیری موسسات تامین مالی مسکن بوده و یارانه‌های مرتبط با مسکن نیز از این روش به سمت کسان واجد شرایط هدایت می‌شوند.

دولت در ضمن سعی دارد نیازهای مسکنی مردم را برحسب نیرو خرید، درآمد و محل خرید مسکن ارزیابی کرده و بر همین پای بست، و متناسب با نیازهای آنها منابع مالی مناسب را تامین کند.

از سایر اقدامات دولت ارمنستان در جهت رفع نیازهای مسکن مردم، تامین وام‌های مسکن برای خانوارهای آسیب‌پذیر با سودهای بازپرداخت یارانه‌ای است.

 

قیمت ملک در ارمنستان


قیمت ملک در ارمنستان ، مانند بسیاری از کشورهای دانشمند در هر منطقه‌ای متفاوت است. به عنوان مثال، اگر میانگین هر متر چهارگوش ملک در کشور ارمنستان چیزی بین 80 لغایت 90 دلار باشد، این قیمت‌ها در ایروان حدودا 600 دلار در هر متر مربع است.

به دلایلی که پیش‌تر هم اشاره شد، دخالت نهادهای بین‌المللی، به خصوص پای بست، لینسی، بها مسکن به گزیده تر در مناطق زلزله زده افزایش یافت.

بنا بر اعلام سامانه املاک و مستغلات ارمنستان، بعد از کاهش محسوس قیمت‌ها کران فاصل سال‌های 1999 لغایت 2001 میلادی، قیمت‌ها و تعداد داد و ستدها مسکن از سال‌ 2001 تا 2007 میلادی روند افزایشی به خویش گرفت.

این افزایش بها به خصوص در ایروان قابل ملاحظه بود ولی در پایان مفتوح هم در سنه 2009 میلادی به خصوص در سه ماهه آغاز سنه گواه روند کاهشی قیمت‌ها بودیم.

از سوی دیگر، دولت ارمنستان هم زمان با افت قیمت مسکن، وام‌ها را افزایش دیتا است ضمن اینکه طبق آخرین آمارهای اعلامی از جانب نظام املاک و مستغلات ارمنستان، بها مسکن در این مملکت در سال 2017 میلادی 2.8 درصد افت داشته است.

بنا بر اعلام این سامانه، میانگین ارزش بازار مسکن ارمنستان در سنه 2017 میلادی با 2.8 درصد تفریق به 178.8 هزار درام ارمنستان (معادل 370 دلار آمریکا) در هر متر مربع دریافتی و این درحالیست که در مدت مثل سال قبل متعلق به یعنی سال 2016 میلادی، گواه رشد 0.2درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم.

 

گران‌ترین شهر‌های ارمنستان برای خرید خانه


موسسه احصاء ارمنستان همانطور که انتظار می‌رود، شهر ایروان را به عنوان گران‌ترین شهر از عقیده قیمت مسکن معرفی کرده است. بها هر متر مربع آپارتمان در این شهر (در مناطق مرکزی) و منطقه کنترون 445.8 هزار درام اعلام شده و قیمت‌ها با نرخ میانگین سالانه 4.1 درصدی رشد داشته‌اند.

پس از ناحیه کنترون، ناحیه اربکیر با بها ثابت و میانگین 345.8 هزار درام به ازای هر متر چهارگوش دومین محله گران قیمت ایروان است. ارزان‌ترین بها مسکن در پایتخت نیز مربوط به نوباراشن با متری 157.1 هزار درام است.

بعد از ایروان شهر توریستی و ساحلی تساخکازدور و آبوویان قرار دارند که در این شهرها هم بها مسکن نسبت به دیگر نواحی ارمنستان نسبتا بالاتر است.

 

خرید منزل در ارمنستان


یکی از جذابیت‌های ارمنستان برای توریست‌ها، به خصوص در کشورهای همجوار، بازار مسکن این کشور به خصوص اعطای ازآنش صددرصدی به شهروندان بیگانه است.

ارزان بودن بها ملک در این مملکت و اعطای مالکیت، پرداخت وام و آسان بودن پروسه معاملات، این بازار را برای خریداران کشورهای ناحیه زیاد جذاب کرده است. البته نباید فراموش کرد که برخلاف تبلیغات کسان سودجو، خرید ملک در ارمنستان منجر به گرفتن اقامت نخواهد شد.

مهدی چوبکس بازدید : 146 جمعه 10 خرداد 1398 نظرات (0)

کریسمس یگانه از بهترین هنگام ها برای تجربه سفری رویایی ، جذاب و متفاوت است .اگر شما نیز به تعقیب داشتن این تجربه خواستنی هستید و میخواهید تعطیلاتی خاطره انگیز را برای عزیزانتان رقم بزنید با ما همراه شوید . فرا رسیدن کریسمس در اغلب کشور های عالم همراه با جشن و روشنایی است .قدم زدن در خیابان های برفی ، تماشای کاج های تزیین شده و نورانی ، لذت از شنیدن سرود و آواز های کریسمس ، همهمه و هیجان خرید در بازارهای کهنه و مراکزخرید نوین همه و همه از جذابیت های بیادماندنی سفردر این روزهای سرشار از نشاط و رویا است .

 

۴ کشور برای سفر در کریسمس

اگرقصد دارید تجربه سفری بی نظیر را در کریسمس داشته باشید ما به شما شناسایی میکنیم ;شهرهای کوچک و کبیر آسیایی و اروپایی که کریسمس را با زیبایی هر چه تمام تر جشن میگیرند. با آمیتیس به اتفاق باشید.

 

استانبول در کریسمس


از استانبول و تماشای آتش بازی تنگه بسفر و شام شب کریسمس در رستوران های جهانگیر، تماشای دبی غرق در شادی و روشنایی در شب کریسمس و نور افشانی و آتش بازی تمام عیار کناره برج الخلیفه و لذت از کنسرت های گوناگون تا صربستان و داشتن شبی دلشاد و هیجان انگیز در میدان شهر وموسیقی و جشن در خیابان سوتوگورسکا و تماشای زرق و برق خیره کننده کریسمس در تایلند و شب های شاد در سواحل پوکت قطعا شما را وسوسه میکند تا الان برای تعطیلات خود برامه ریزی کنید . 

بخش هیجان انگیز دیگر در کریسمس فستیوال های خرید است که همه را وسوسه میکند . اگر در استانبول کریسمس را میگذرانید حتی در شب سنه نو مراکز خریدی مثل الیویوم ، پالادیوم ، خیابان خودسالاری مراسم دلشاد و مفرحی را تا نیم های شب برایتان تدارک دیده اند . همچنین ازتخفیف های 20 لغایت 70 % هم لذت میبرید .

 

دبی در کریسمس


در دبی فستیوال خرید با حراج های استثنایی از اول ژانویه نخست میشود پس میتوانید ازخرید در حال و هوای کریسمسی لذت ببرید

 

صربستان در کریسمس


صربستان مقصد مناسبی برای سفر کریسمس شماست . فستیوال خرید در بلگراد زیاد لذت دسته خواهد بود . حراج های کریسمس در مراکز خرید مدرن بلگراد میتواند برایتان بسیار جذاب و یادبود انگیز باشد .

 

تایلند در کریسمس


در تایلند جدا از مراکز خرید بزرگش ،خرید از بازارهای شناور و بازارهای حراجی در خیابان های زیبایش کریسمس را دو چندان برای شما و عزیزانتان خاطره ساز میکند .

مهدی چوبکس بازدید : 112 جمعه 10 خرداد 1398 نظرات (0)

 

 

 

به طور کلی سه نوع آداپتور یا منبع تغذیه داریم که به سه دسته : صنعتی، دیواری و رومیزی تقسیم بندی می شوند در این مقاله به صورت مختصر به این سه دسته آداپتور می پردازیم.

انواع آداپتور‌


برای نمونه گفتیم که آداپتورها مزایای گوناگونی دارند که به انگیزه داشتن ابعاد و وزن ناچیز خود قابل حمل باشند و راحتی در جایگزینی این قطعات الکترونیکی نیز یکی سایر از مزیت‌‌های این وسیله الکتریکی است. در پیوستگی می خواهیم انواع آداپتور را که بر پای بست، شکل ظاهری یا گونه ساخت بخش بندی شده‌اند را بیان کنیم.
انواع آداپتور

 

 

 

 

آداپتورهای دیواری


این تقسیم از آداپتورها پُرکاربردترین نوع از این وسیله الکتریکی است زیرا که در هر خانه‌ای احتمالا می‌توانیم چند باره را ببنیم. طاقت این بخش از منابع تغذیه پایین است و سر راست و بدون واسطه به پریز برق شهری متصل می شوند. چه بسا مقدار بیشینه نا تولید شده این دسته را 20 وات می تاب در عقیده گرفت. بیشتر شارژرها و دستگاه های قابل حمل پرتابل از این دسته از منابع تغذیه سهم می برند. این بخش حائز روکش عایق کامل پلاستیکی و معمولا به رنگ مشکی هستند.

آداپتورهای رومیزی


این دسته را برخی مواقع آداپتور بین رهسپار یا دو طرف سیم نیز می‌نامند. از پُرکاربردترین موارد هستند و به واسطه یک سیم برق رادیویی دو شیار به پریز برق متصل می شوند. یعنی در یک راز خویش آداپتور با سوکت مادگی رادیویی و در دیگری یک سیم و برگه نری آداپتور دارد. باید راز نری سوکت رادیویی کابل برق را به ورودی آداپتور و دوشاخه کابل برق را به پریز متصل کرد. حداکثر تاب خروجی این تقسیم از آداپتورها 100 وات است. روشنایی‌ها و ال ای دی ها، دستگاه‌های آزمایشگاهی، صوتی و تصویری، مانیتور و لپ‌تاپ و ...  معمولا از این دسته سهم می برند.

آداپتورهای صنعتی


این بخش را منبع تغذیه صنعتی یا سوئیچینگ و یا پور صنعتی نیز می نامند. انواع آداپتور صنعتی معمولا دارای روکش پلاستیکی عایق نیست و حائز یک روکش و بدنه فلزی مشبک است که می تواند جریان هوا را به درون گذرگاه داده و دستگاه را خنک کند و درازا عمر دستگاه را افزایش دهد. اما از طرفی منبع تغذیه صنعتی سوئیچینگ در برابر نم و آب و .. مصونیت ندارد و باید حتما در جای خشک به‌کارگرفته شود. این تقسیم می تواند حائز شدت جریان بالاتر بوده و بازده انرژی بالاتری را ارائه دهد.
مهدی چوبکس بازدید : 1435 پنجشنبه 09 خرداد 1398 نظرات (0)

شستن نگهبان تشک نباید شغل سختی باشد چرا که در غیر این چهره یکی از دلایل اصلی استفاده از محافظ برای تشک معنای خود را از دست می دهد. ما از محافظ استفاده می کنیم تا ناچار به شستن مکرر تشک خویش نشویم و  بجای آن بسهولت نگهبان تشکمان را می شوئیم.

 

نحوه شستن محافظ تشک

 

شستن محافظ تشک چگونه باید سپریدن شود تا آسیبی به آن نرسد؟


محافظ تشک ضد آب لکه ها و کثیفی ها را از تشک شما دور نگه می دارد ولی خود محافظ به بازبینی ناپاک می شود و شستن محافظ تشک بطور منظم برای رفع کثیفی ها و بوهای نامطبوع کاری ضروری است. بعضی از محافظ ها یک پارچه رویی و یک لایه زیرین دارند که از هم متمایز می شوند و شما می توانید پارچه رویی را به راحتی در ماشین جامه شویی بشوئید.

 

معمولا روی بسته بندی یا برچسب فرآورده دستورالعمل غسل تألیف شده است که پیش از هر کاری پیش درآمد باید آن را مطالعه نمائید. اغلب نگهبان ها قابل غسل در ماشین لباس شویی هستند ولی بعضی از آن ها را نباید در ماشین شست. این جستار معمولا روی برچسب فرآورده قید می شود. از خشک شویی محافظ تشک نیز خودداری کنید.

 

آیا شستن محافظ تشک نو پیش از استفاده لازم است؟


از آنجایی که در فرایند فرآوری پارچه محافظ تشک برای برش آسان تر کشیده می شود ، شستن نگهبان تشک پیش از کاربرد می تواند به نرم شدن آن کمک کند.

 

شستن محافظ تشک چند وقت یکبار لازم است؟


برای این که بستر خواب شما حس تمیزی داشته باشد باید چندین بار در سال نگهبان تشک خود را بشوئید. چیزی بدتر از انداختن ملحفه های تمیز روی محافظ تشکی کثیف نیست. ملحفه ها را باید هر هفته بشوئید چرا که پوست مرده ای که از تن شما می ریزد آن ها را آلوده می کند ولی هر هفته شستن نگهبان تشک ضرورت ندارد.

 

معمولا ماهی یکبار شستن نگهبان تشک بسنده-بسندگی می کند اما اگر شما دچار آلرژی هستید و یا جاندار خانگی دارید بهتر است دفعات بیشتری نگهبان تشک خویش را بشوئید. بسته به شرایط شما و گونه کاربرد یا حوادثی که مایه کثیفی و آلودگی می شود دفعات مورد نیاز برای شست و شو نیز تغییر می کند.

 

روش حفاظت و شستن محافظ تشک


در پیوستگی نکاتی عمومی برای نگهداری و شستن محافظ تشک آورده ایم که امیدوار هستیم لغایت برای نگهداری بهتر مفید باشند:

 

1. درزهای مفتوح را بررسی کنید

پیش از اقدام به شستن نگهبان تشک خویش باید آن را رسیدگی کنید الی درز مفتوح نداشته باشد. در صورتی که درزی روی محافظ تشک باشد اثناء شستن آن در ماشین لباسشویی مواد داخل آن بسته به این که از چه موادی ساختن شده باشد بیرون شده و باعث گیر کردن ماشین می شود. در چهره هستی درزی روی آن باید درز را بدوزید یا برای درزگیری به خیاطی بسپارید.

 

2. اول به لکه ها بپردازید

قبل از قراردادن یا نگهبان تشک داخل ماشین لباسشویی ، روی لکه ها چندی مایع شوینده بریزید و دستور دهید الی 10 الی 15 دقیقه بماند الی داخل پارچه نفوذ کند. این کار مایه می شود لکه ها بهتر پاک شوند.

 

3. از یک ماشین لباسشویی معمولی درب از جلو استفاده کنید

ماشین هایی که درب آن ها از جلو مفتوح می شوند بهترین وسیله برای شستن محافظ تشک هستند. استفاده از ماشین هایی که در میانی محفظه خویش یک گرداننده دارند می تواند رویه محافظ را پاره کرده مواد داخل آن را درون محفظه پخش کند. در ضمن ممکن است با ایجاد خدشه بر رویه ضد آب آن ، محافظ تشک شما را ویران کند.

 

4. از دور ملایم ماشین جامه شویی کاربرد کنید

در صورتی که به راهنمای شست و شوی محصول دسترسی ندارید ، برای شستن محافظ تشک خویش از بعید ملایم ماشین جامه شویی بهره‌گیری کنید. دمای آب را روی خنک تنظیم نمائید و از مقدار کمی شوینده ملایم استفاده کنید.

 

5. نگهبان تشک را دوبار آب کشی نمائید

برای خارج کردن همه مایع شوینده از درون محافظ تشک باید آن را دوبار آب کشی نمائید. برای این شغل شما باید نگهبان تشک را بعد از شست و شوی اول ، درون ماشین رها کنید تا کمی پس تر ماشین را برای بار دوم و این بار بدون افزودن شوینده به کار بیاندازید.

 

6. محافظ تشک خویش را خشک نمائید

اگر برای این کار از ماشین خشک کن بهره‌گیری می کنید باید هر 20 دقیقه یکبار آن را متوقف کرده و محتوای آن را مچاله کنید. در غیر این چهره درحین خشک شدن مشابه آ‍‍ژیانه سفت می شود و نرمی آن از بین می رود.

 

اما اگر نمی خواهید از ماشین خشک کن کاربرد کنید می توانید با آویختن آن در معرض هوا نگهبان تشک خود را خشک کنید. تابیدن آفتاب بر محافظ رنگ آن را زرد خواهد کرد ولی دوام آن را ناچیز نمی کند. وانگهی از اتو کردن محافظ تشک نیز پرهیز نمائید.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 376
  • بازدید سال : 1,574
  • بازدید کلی : 15,963